اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

صادرات مرغ از کردستان آزاد شد/کشف کشتارگاه غیرمجاز دام در سنندج

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: خروج مرغ زنده که به دلیل نوسان قیمت طی دو هفته گذشته با مصوبه کارگروه تنظیم بازار کردستان ممنوع شده بود از امروز با مجوز دامپزشکی آزاد شد.

صادرات مرغ از کردستان آزاد شد/کشف کشتارگاه غیرمجاز دام در سنندج

مجتبی ورمقانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: پس از هفته‌ها تلاش پرسنل دامپزشکی کردستان و با همکاری دستگاه قضایی، یکی از محل‌های مخفی کشتار غیرمجاز گوشت قرمز در منطقه نایسر سنندج شناسایی و اکیپ‌های بهداشت عمومی اداره کل‌دامپزشکی کردستان در معیت نیروهای انتظامی موفق به کشف و ضبط 120 کیلوگرم گوشت کشتار غیرمجاز از این محل شدند.

وی خاطرنشان کرد: فرد متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای وی به دلیل تهدید سلامت جامعه به دستگاه قضا معرفی شد.

ورمقانی در ادامه گفت: خروج مرغ زنده که به دلیل نوسان قیمت طی دو هفته گذشته با مصوبه کارگروه تنظیم بازار ممنوع شده بود از امروز با مجوز دامپزشکی آزاد شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان خاطرنشان کرد: مرغداران می‌توانند تا 40 درصد از مرغ تولیدی خود را به خارج استان صادر کنند ولی حتما باید 60 درصد از تولیدشان را در داخل استان با قیمت مصوب کشتار کنند.

ورمقانی در ادامه اظهار کرد:‌ با هدف افزایش پوشش نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی و جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی افراد سودجو در شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ناشی از آن اداره‌کل دام پزشکی استان هر هفته علاوه بر بازدید‌های روتین با تشکیل یک اکیپ ویژه ضمن ارزیابی عملکرد اداره دامپزشکی شهرستان از سطح مراکز عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی بازدید می‌کند.

کشف 462 کیلوگرم انواع فرآوردهای دامی فاسد

وی تصریح کرد: در تداوم نظارت مستمر اداره‌کل دامپزشکی و ارزیابی عملکرد شبکه‌های دامپزشکی، مراکز عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی شهرستان سنندج ۱۱ آذر ماه امسال در قالب تیم ۲۱ نفر از بازرسان اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان  در دو شیفت صبح و بعد از ظهر ۷ اکیپ عملیاتی در ۲۰ مسیر از پیش تعین شده شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۴۴۳ مرکز شامل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، ماهی فروشی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها، جگرکی‌ها، مراکز تهیه غذای آماده، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپر مارکت‌ها بازدید شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان تصریح کرد: در روند اجرای این عملیات ۴۶۲ کیلوگرم انواع فرآورده غیر قابل مصرف و فاسد کشف و ضبط شد.

ورمقانی در پایان خاطرنشان کرد: در همین راستا برای ۲۵ واحد متخلف پرونده قضایی در سطح شهرستان سنندج تشکیل شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول