اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رفع مشکل تأمین مرغ در استان گیلان/ روزانه ۲۲۰ تن مرغ در گیلان توزیع می‌شود

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گیلان از توزیع مرغ در تمامی مراکز فروش خبر داد و گفت: میزان مرغ موردنیاز مصرفی در استان ۲۵۰ تن بوده و در چند هفته گذشته ۱۵۰ الی ۱۷۰ تن مرغ توزیع و این آمار در چند روز گذشته به ۲۲۰ تن رسیده است ولی کماکان در تأمین مرغ موردنیاز با مشکل مواجه هستیم.

رفع مشکل تأمین مرغ در استان گیلان/ روزانه ۲۲۰ تن مرغ در گیلان توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،  سامانه «فارس من» باهدف پیگیری مستقیم و مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

«عامل اصلی کمبود مرغ در رشت، دلالان هستند»  یکی از موضوعاتی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من ثبت شد.

مخاطب در این سوژه مطرح کرده است «کمبود مرغ در استان گیلان و خصوصاً شهر رشت صدای مردم را درآورده است و مسئولان بجای حل این معضل فراگیر تنها به وعده‌ووعید اکتفا می‌کنند. استان گیلان خود از قطب‌های تولید مرغ در ایران است اما متأسفانه شهروندان رشتی در تأمین مرغ گوشتی به‌شدت دچار مشکل هستند. در گفتگو با یکی از فروشندگان عمده مرغ دلیل را جویا شدم.
این فروشنده عمده مرغ رشتی دلیل کمبود شدید مرغ در استان و خصوصاً شهر رشت را نقش دلالان می‌داند و بر این باور است که دلال‌ها مرغ گوشتی را به خارج از این استان می‌فرستند و همین مسئله باعث شده تا با بحران کمبود مرغ حتی باقیمت زیاد روبرو شویم. این فروشنده نقش کمرنگ مسئولان در برخورد با دلال‌ها را نیز از دلایل این معضل بزرگ شهروندان رشتی می‌داند.
او می‌گوید؛ مسؤولین خود دلال‌ها را می‌شناسند و گویا بده و بستانی در کار است وگرنه شناسایی دلال‌ها کار سختی نیست اگر خودم اختیار داشتم به‌راحتی یک‌روزه دست دلال‌ها را از آستین ملت قطع می‌کردم چراکه وقتی ما خود تولیدکننده مرغ هستیم و در حالی که باید از هر جای کشور بیشتر مرغ داشته باشیم، نداریم! دلال‌ها مرغ را باقیمت‌های بیشتر به مناطق دیگر کشور می‌فرستند چراکه این کار برای آن‌ها بیشتر سود دارد و مردم هستند که چوب این بی‌تدبیری را می‌خورند»

رفع مشکل تأمین مرغ در استان گیلان

در همین خصوص معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان مشکل استان گیلان در تأمین مرغ رفع شده است، اظهار کرد: میزان مرغ موردنیاز مصرفی در استان ۲۵۰ تن بوده و در چند هفته گذشته ۱۵۰ الی ۱۷۰ تن مرغ توزیع و این آمار در چند روز گذشته به ۲۲۰ تن رسیده است ولی کماکان در تأمین مرغ موردنیاز با مشکل مواجه هستیم.

مهدی نقدی از توزیع مرغ در تمامی مراکز فروش خبر داد و افزود: از تمامی واحدهای فروش مرغ و مغازه‌داران درخواست دارم در صورت کمبود مرغ به سازمان صمت مراجعه کرده و مرغ لازم را برای توزیع و فروش در بین مردم دریافت کنند.

وی از حضور بازرسان این سازمان در ۴۸۹ نقطه شهرستان رشت خبر داد و گفت: وظیفه نظارت بر بازار و توزیع بر عهده سازمان صمت بوده و بازرسان این نهاد به‌طور شبانه‌روز در ۴۸۹ نقطه شهرستان رشت حضورداشته و این آمادگی وجود دارد تا درصورتی‌که نیاز سهمیه واحدهای عرضه مرغ به مردم افزایش پیدا کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به تأمین نیاز مرغ استان توسط کشتارگاه‌ها تصریح کرد: بنا بر مصوبه ستاد تنظیم بازار و دستور استاندار گیلان ابتدا باید ۲۵۰ مرغ  موردنیاز استان به‌صورت روزانه تأمین و سپس مابقی به استان تهران و دیگر استان‌های هم‌جوار صادر شود که خوشبختانه این امر از سه الی چهار روز گذشته در حال انجام است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول