اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ: نظام انتخاباتی ما تحت حملات هماهنگ قرار دارد

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه نظام انتخاباتی این کشور تحت حملات هماهنگی از سوی طرف‌های مختلف قرار گرفته، گفت مخالفان من طوری رفتار می‌کردند که گویی از نتیجه انتخابات خبر داشتند.

ترامپ: نظام انتخاباتی ما تحت حملات هماهنگ قرار دارد

به گزارش مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه در ادامه تقلاهای خود برای باقی ماندن در قدرت، بار دیگر ادعای تقلب شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را تکرار کرد.

ترامپ طی پیامی ویدئویی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، با گلایه از طولانی شدن روند شمارش آراء و اعلام نتایج نهایی، گفت: «ما سابقاََ چیزی داشتیم که به آن روز انتخابات می‌گفتیم. اما اکنون ما روزها، هفته‌ها و ماه‌های انتخابات داریم!»

وی با بیان اینکه اتفاقات بد بسیار زیادی در این «برهه زمانی مضحک» رخ داده، افزود: «مخصوصا اینکه مجبور نیستید چیزی را اثبات کنید تا بزرگترین امتیاز خود که حق رای دادن است را اجرا کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه وظیفه دفاع از قانون اساسی و قوانین این کشور را دارد، اظهار داشت: «به همین دلیل است که مصمم هستم از نظام انتخاباتی خود حفاظت کنم، که اکنون تحت حملات هماهنگ‌شده‌ای قرار گرفته است».

ترامپ با بیان اینکه از ماه‌ها قبل از روز انتخابات، به نامزدها هشدار داده شده بود که پیروزی زودهنگام اعلام نکنند، تصریح کرد: «زیرا هفته‌ها طول می‌کشد که پیروز را معین کرد، رأ‌گیری‌های غیابی را شمارش نمود و نتایج را تایید کرد».

 

 

وی ضمن ادعای اینکه رقبای انتخاباتی او طوری رفتار می‌کردند که گویی از نتیجه انتخابات خبر داشتند، مدعی شد: «در عرض چند روز بعد از انتخابات، شاهد اقدامات هماهنگ بودیم تا برنده را القا کنند، حتی با وجود اینکه بسیاری از ایالت‌های کلیدی هنوز در حال شمارش آرا بودند».

رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر لزوم شمارش تمام «آرای قانونی»، ادامه داد: «هیچ رأی قانونی نیز نباید شمارش شود. این نه فقط برای احترام گذاشتن به ۷۴ میلیون آمریکایی است که به من رأی دادند، بلکه برای مطمئن شدن از اعتماد آمریکایی‌ها به این انتخابات و تمام انتخابات‌های آتی است».

در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد، برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی ترامپ پیروز شده است. طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

ترامپ دو هفته پیش در پیامی در توییتر به طور ضمنی به شکست در ایالت آریزونا اعتراف کرده بود. وی در این پیام توییتری نوشته بود: «اکنون دانسته شد که سیستم رای‌گیری وحشتناک Dominion در آریزونا (و در نوادا) استفاده شده است. جای تعجب نیست که نتیجه یک باخت (با نتیجه) بسیار تنگاتنگ بود.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول