اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( 12 آذر ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس در ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: در سال جاری مجوز ایجاد ۴ اقامتگاه بوم گردی در ایلام صادر شده است؛ در اقامتگاه‌های بوم گردی سعی بر این است تا مهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل آشنا شوند و با استفاده از غذاهای سنتی و امکانات محلی در محیطی طبیعی اوقات خود را سپری کنند.

وی با بیان اینکه اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که دارای ویژگی‌های خاص متاثر از محیط بومی است، افزود: تاکنون ۴۷ اقامتگاه بوم‌ گردی در استان فعال شده است.

تست‌های کرونا در ایلام ۳ برابر افزایش یافته است

جمیل صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش سه برابری انجام تست‌های کرونا در استان ایلام در هفته اخیر خبر داد و گفت: در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، 7 هزار و ۲۴۰ تست گرفته می‌شود؛ در استان ایلام 7 هزار و ۷۵۳ تست انجام می‌شود که از نرخ کشوری بالاتر است.

وی افزود: غربالگری تلفنی، بیماریابی، رصد مبتلایان سرپایی‌های علامت دار به همراه اطرافیان، مادران باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و کل افراد محله و خانواده‌ها، جامعه هدف طرح هستند.

 فراخوان استخدام در بهداری انتظامی استان ایلام

سرهنگ لقمان پورکریم معاون بهداشت و درمان انتظامی استان ایلام از فراخوان ویژه استخدام پزشک عمومی، دندانپزشک، داروساز، کارشناس فیزیوتراپی و کارشناس بینایی سنجی خبر داد و گفت: نیروی انتظامی در نظر دارد از بین کسانی که دارای مدرک پزشک عمومی، دندانپزشک، داروساز، کارشناس فیزیوتراپی و کارشناس بینایی سنجی بوده و علاقمند به خدمت در ناجا هستند استخدام کند.

وی افزود: علاقمندان می‌توانند در روزهای اداری با مراجعه به درمانگاه ناجا واقع در میدان کشوری شهر ایلام در این طرح ثبت‌نام کنند.

 عامل انتشار پرندگان شکار شده در فضای مجازی بازداشت شد

احمد ایمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبدانان گفت: در پی انتشار عکس شکار ۱۳قطعه تیهو و دراج در فضای مجازی که موجب خدشه دار شدن و تشویش اذهان عمومی شده بود، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آبدانان موفق به شناسایی و دستگیری فرد متخلف شدند.

وی افزود: پرونده فرد متخلف به جرم شکار غیرمجاز ۱۳ قطعه تیهو و دراج جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی شهرستان ارجاع شد.

انتهای پیام/ 970877

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول