اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

با حضور وزیر راه پس از 12 سال انجام می‌شود/ افتتاح اتوبان تبریز- سهند در 26 آذر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز و افتتاح اتوبان تبریز- سهند در 26 آذرماه سال جاری خبر داد.

با حضور وزیر راه  پس از 12 سال انجام می‌شود/ افتتاح اتوبان تبریز- سهند در 26 آذر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد رحمتی در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به اولویت‌های استان در اجرای طرح اقدام مسکن ملی  اظهار داشت: خوشبختانه روحیه بسیار خوبی در بین متولیان امر استانی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم با مسکن دار کردن افراد نیازمند و صاحب مسکن به دغدغه مهم تعدادی از اقشار جامعه پایان دهیم.

  وی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان گفت: نزدیک به 54 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که پس از پایش‌های لازم و تطبیق شرایط متقاضیان با شرایط مندرج در بخشنامه‌های ابلاغی، 21 هزار نفر مشمول استفاده از مزایای این طرح شده‌اند که سایر فرآیندهای لازم در حال اجراست.
 
وی در بخشی از سخنان خود به آخرین وضعیت اتوبان تبریز- سهند نیز اشاره کرد و ادامه داد: این اتوبان در تاریخ 26 آذرماه سال جاری و با حضور وزیر راه و شهرسازی زیر بار ترافیک می‌رود.
 
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه افزود: همچنین در این سفر، عملیات اجرایی تعدادی از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید سهند نیز آغاز خواهد شد.
 
 در این جلسه، واگذاری ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر سهند به پیمانکاران، مشروط به برگزاری  دو مناقصه در روزنامه تصویب شد.

گزارش فارس حاکی است، سهند یکی از شهرهای جدید استان آذربایجان‌شرقی است که سال 87 و با هدف انتقال بخشی از جمعیت و سرریز شهر تبریز احداث شد. این شهر در 20 کیلومتری جنوب غربی تبریز و بر سر راه آذرشهر واقع شده است.

مسوولان استانی از همان ماه‌های اولیه مکان‌یابی شهر سهند، ایجاد راه دسترسی کوتاه‌تر بین این شهر و تبریز را در دستور کار خود قرار دادند اما این مسئله زمانی با جدیت دنبال شد که در جریان سفر سوم هیأت دولت به استان احداث بزرگراه تبریز ـ سهند به تصویب رسید و با توجه به نیاز مبرم به این مسیر بلافاصله پس از اتمام مراحل مطالعاتی کارهای اجرایی آن آغاز شد.

با احداث این آزادراه مسیری که شهروندان فاصله بین تبریز ـ سهند را در شرایط عادی در حدود نیم ساعت تا سه ربع ساعت طی می‌کنند به حدود 10 دقیقه تقلیل خواهد یافت. ضمن اینکه با انتقال بخشی از تردد به این مسیر از ترافیک مسیر تبریز ـ ‌آذرشهر نیز کاسته خواهد شد.

آزاد راه تبریز ـ سهند با 22 کیلومتر در دو قطعه و به صورت چهار بانده در حال اجراست که ساخت قطعه اول آن به طول 7کیلومتر از سمت شهر جدید سهند از‌ سال 89 و قطعه دوم آن با 15 کیلومتر طول از سمت تبریز در سال 90 آغاز شده است.

پروژه‌ای که گفته می‌شود با بهره‌برداری از آن ساکنان سهند در کمتر از 10 دقیقه به تبریز خواهند رسید و با توجه به عدم وجود مراکز بهداشتی ـ درمانی، آموزشی، رفاهی ـ تفریحی و ... در این شهر، ساکنان آن خواهند توانست به این امکانات اولیه دسترسی داشته باشند، اما متاسفانه تاکنون وعده و وعیدهای مسوولان در این رابطه به تحقق نرسیده است.

شهر جدید سهند یکی از شهرهای جدید اطراف کلان‌شهر تبریز است که هم‌اکنون پذیرای ده‌ها هزار متقاضی مسکن مهر است و احداث آزادراه تبریز ـ سهند باعث می‌شود ساکنان شهر جدید سهند برای رسیدن به تبریز مسیر 45 دقیقه‌ای را مدت 10 دقیقه طی کنند و هم از بار سنگین ترافیکی تبریز ـ آذرشهر کاسته شود.

این پروژه یکی از طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام مهم استان است که بیش از 12 سال از آغاز احداث آن سپری می‌شود و مردم منطقه منتظر تحقق این رؤیا هستند.

طولانی شدن این پروژه در بیش از یک دهه گذشته به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسوولان آذربایجان‌شرقی در حوزه حمل‌ونقل تبدیل‌شده است.

البته باید به تأثیر این آزادراه در کاهش بار ترافیکی اتوبان تبریز- آذرشهر نیز اشاره کرد که بدون شک با احداث این آزادراه شاهد روان شدن ترافیک در اتوبان حادثه‌خیز تبریز به آذرشهر خواهیم بود.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول