اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

8 نکته از هفته چهارم لیگ برتر| از اتوبوس پیکان تا ومبلی لندن/بازی با آتش در نصف جهان

هفته چهارم لیگ برتر درحالی به پایان رسید که سرمربی استقلال همچنان مورد انتقاد است و برخی تیم ها هم به نظر نمی خواهند رنگ برد را ببینند.

8 نکته از هفته چهارم لیگ برتر| از اتوبوس پیکان تا ومبلی لندن/بازی با آتش در نصف جهان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر با برگزاری هشت بازی در روزهای 10،11 و 12 آذر برگزار شد. هفته ای نه چندان پرگل و با جذابیت های خاص خود. 

نکته اول: پرسپولیس 3 -  صفر شهر خودرو؛ تکلی که داور ندید، اولین حضور مدیرعامل سرخ ها در ورزشگاه

پرسپولیس قبل از این بازی از نظر مالی توانست به آرامش نسبی برسد تا سبب شود جعفر سمیعی زفرقندی مدیرعامل سرخپوشان در ورزشگاه آفتابی شود. البته پاقدم او هم برای شاگردان یحیی خوب بود و تیمی که این روزها بابت خط حمله اش فشارهای زیادی را تحمل می کند توانست سه گل بزند. مدیرعامل سرخپوشان در اقدامی جالب بعد از بازی هم در راهروی ورزشگاه ایستاد تا به بازیکنان تیمش خسته نباشید بگوید. اما نکته جنجالی این بازی تکلی بود که میلاد سرلک روی بازیکن شهرخودرو زد و داور مسابقه در کمال تعجب این صحنه را ندید. این درحالیست که اکثر کارشناسان داوری معتقد بودند که این صحنه اخراج داشته است. مهدی رحمتی هم به واسطه اخراجش در بازی گذشته از روی سکوها نتوانست ناراحتی خود را از این تصمیم داور نشان دهد. 

نکته دوم: ماشین‌سازی‌تبریز صفر - یک گل گهرسیرجان؛ پنالتی که منشا نزد 

شاگردان امیر قلعه نویی درحالی که در جریان بازی معتقد بودند داور باید یک پنالتی برایشان می گرفت سرانجام در اواخر بازی صاحب این ضربه شدند اما برخلاف هفته گذشته منشا پشت توپ قرار نگرفت و احمد زنده‌روح این پنالتی را گل کرد. اینکه فلسفه امیر قلعه نویی در انتخاب پنالتی زن تیمش چیست شاید در آینده مشخص شود. در پایان این مسابقه وحید بیاتلو که سومین شکست خود را تجربه کرد معتقد بود داور برای آنها یک پنالتی نگرفته است. 

نکته سوم: فولاد صفر - صفر آلومینیوم اراک؛ خریداری یک بازیکن همیشه مصدوم و فولادی که تیرش به سنگ خورد

فولادی ها که در چهار بازی گذشته سه بار به تساوی رسیده اند در خانه از پس تیم تازه وارد آلومینیوم برنیامدند. شاید تصور نکونام و شاگردانش بر این بود که می توانند سه امتیاز شیرین خانگی را کسب کنند اما برخلاف تصور شاگردان رسول خطیبی به همان شکلی بازی کردند که فولادی ها دوست نداشتند. نکته دوم این بازی عدم حضور سرمربیان دو تیم در نشست خبری بعد از بازی بود. نکته سوم این بود که باز هم محمد ایران پوریان بازیکن تیم اراکی باز هم به این بازی نرسید. بازیکنی که سابقه فعالیت او نشان می دهد معمولا در اول فصل مصدوم می شود و بازی های زیادی را از دست می دهد. 

نکته چهارم: نساجی مازندران یک - صفر نفت‌ مسجدسلیمان؛ اعتراض مربی کم حرف نفت به داور و دری که شکسته شد

در اتفاقی جالب بازیکنان نفت مسجد سلیمان که قبل از این بازی قصد ورود به رختکن را داشتند با درهای قفل شده روبرو شدند و در نهایت هم مجبور به شکستن در شدند تا بتوانند وارد رختکن شوند و البته پس از پایان بازی هم با قطعی برق در رختکن روبرو شدند البته سرمربی نساجی این موارد را عمدی ندانست. در جریان بازی هم داور گل شاگردان مجتبی حسینی را مردود اعلام کرد تا سرمربی کم حرف تیم خوزستانی صدایش در بیاید و حتی مردود بودن این گل را به اعتراض های هفته گذشته نساجی به داوری ها ربط داد.

 

نکته پنجم: پیکان صفر - صفر  استقلال؛ زمین بسیار بد شهرقدس و دفاع اتوبوسی پیکان

 محمود فکری و تیمش در ورزشگاه شهرقدس خیلی دیر از خواب بیدار شدند و درحالی که بازی رو به پایان بود تازه شکل و شمایل تیم مدعی را به خود گرفتند اما از این نکته هم نباید غافل شد که شاگردان تارتار با یک بازی دفاعی همه جانبه همه لذت های یک بازی فوتبال را از تماشاگران گرفتند. البته از کیفیت زمین بسیار بد ورزشگاه شهرقدس هم نباید به همین راحتی گذشت. زمینی که هفته گذشته به دلیل بارش برف نباید روی آن حتی 20 دقیقه فوتبال بازی می شد اما این اتفاق افتاد تا این روزها چمن این ورزشگاه در بدترین حالتش باشد. مصدوم شدن ریگی و کشیده شدن کار او به بیمارستان از دیگر اتفاقات این دیدار بود.در هر صورت یک امتیازی که فکری و تیمش کسب کردند به هیچ عنوان هواداران آبی را راضی نکرده و موجی از انتقادها را به سمت سرمربی آبی پوشان روانه کرده است. 

نکته ششم: سپاهان یک  - یک سایپا  جشنی که مسلمان خراب کرد

آتش بازی دردسرسازی که مسئولان باشگاه سپاهان به بهانه جشن تولد نویدکیا سرمربی تیم خود در حین بازی راه انداخته بودند از مهمترین نکات این بازی بود. شاید در نگاه اول این موضوع بی اهمیت جلوه کند اما سروصداهایی که از این جشن و فشفشه بازی روی سکوها به داخل زمین می رسید، حق اعتراض به تیم میهمان را می داد البته نه در این حد که نارنجی پوشان آن را عامل گل خوردن خود معرفی کنند. نکته قابل توجه تر در این آتش بازی پاس گلی بود که محسن مسلمان داد تا بازیکنی که چندی قبل نویدکیا عذر او را از سپاهان خواسته بود این چنین جشن را برای سرمربی زردپوشان خراب کند و مانع از جشن 3 امتیازی تیم اصفهانی شد. 

نکته هفتم: صنعت نفت آبادان یک  - صفر ذوب آهن؛ ادامه ماجرای گاندوها با داوری ها

گاندوهای اصفهانی باز هم در بحث داوری دچار مشکل شدند. رحمان رضایی بعد از بازی با نفت آبادان به شدت به اتفاقاتی که باعث مشکلات داوری در بازی های تیمش می شود گلایه کرد. او این بار فراتر از هفته های گذشته گفت دست هایی در کار است تا نتایج را جلو ببرد. البته این باشگاه هفته گذشته مدعی شده بود که دیگر در مورد مسائل داوری صحبت نمی کنند. 

نکته هشتم: مس رفسنجان صفر- یک تراکتور؛ پای ومبلی لندن هم به این بازی باز شد

نکته جالب این بازی حضور حدود 13 دقیقه ای محمد عباس زاده در زمین بود. تعویض طلایی منصوریان با حضور در زمین 3 امتیاز را برای تیم تبریزی به ارمغان آورد اما در ادامه مصدوم  و از بازی هم خیلی زود خارج شد. جنب و جوش های همیشگی منصوریان کنار خط هم از جمله نکات این دیدار بود که در نهایت هم از داور کارت زرد گرفت و در پایان بازی هم او با حالت عصبانی به رختکن رفت. همچنان چمن مصنوعی ورزشگاه مس رفسنجان از نکات قابل توجه هست. هر چند منصوریان هم گفت این چمن نسبت به ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر مثل ورزشگاه ومبلی لندن می ماند اما او این را هم گفت که در این زمین بازیکنان دچار آسیب دیدگی می شوند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول