اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اشغال 36 درصد تخت‌های ویژه کرونا در شهرستان بافت

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافت گفت: در حال حاضر 36 درصد تخت‌های بیمارستان شهرستان که به بیماران کرونا اختصاص داده‌ شده‌ است، اشغال هستند.

اشغال 36 درصد تخت‌های ویژه کرونا در شهرستان بافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بافت، احسان‌ سلطانی‌نژاد در جلسه ستاد کرونا شهرستان اظهار داشت: باید محدودیت‌های کرونا و رعایت پروتکل‌ها یک فرهنگ شود. مراسم‌های عزا و عروسی یکی از مهم‌ترین عامل‌های بیماری کرونا است، همیار سلامت برای پیشگیری از ویروس کرونا در آینده نزدیک در شهرستان بافت ایجاد خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافت عنوان کرد: در حال حاضر 36 درصد تخت‌های بیمارستان شهرستان که به بیماران کرونا اختصاص داده‌شده‌اند، اشغال هستند و به نسبت هفته‌های گذشته کاهش چشم‌گیری داشته‌ایم و در این چند روز به سطح استانداردی در آمار رسیده‌ایم.

وی بیان کرد: با برداشتن محدودیت‌ها هنوز احتمال برگشتن پیک هست چون ما هنوز تسلط کافی بر روی دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی را نداریم و یکی از مواردی که می‌توانیم دورهمی‌های خانوادگی را کنترل کنیم طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی است، چون کشورهایی که این طرح را به نام phc اجرایی کردند، موفق بوده‌اند.

مجید زنداقطاعی فرماندار شهرستان بافت بیان کرد: در قبال ویروس کرونا همه مسئول هستم و باید همه برای از بین‌رفتن ویروس کرونا کمک کنیم، کاری که در حوزه کرونا باید انجام داد، عمدتاً فرهنگ‌سازی است و باید کار زیربنایی در حوزه فرهنگی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی برای مقابل با کرونا طرح جامعی است، گفت: در حوزه مستندسازی و اطلاع‌رسانی ضعیف هستیم. از ظرفیت‌های برنامه شاد در بحث فرهنگی و بهداشتی استفاده شود و بخشداری‌ها کنترل و نظارت‌ها را در روستاها بالا ببرند.

مجتبی افشار معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بافت در ادامه جلسه با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش شهرستان تمام تلاش خود را انجام دهد تا مشکل درسی برای دانش‌آموزان به خاطر بیماری کرونا به وجود نیاید، اظهار داشت: وضعیت کرونا در شهرستان نارنجی است و حساسیت مردم نسبت به کرونا کم شده است، باید به مردم نسبت به خطرهای بیماری کرونا آگاهی داد و آگاهی‌بخشی نسبت به بیماری کرونا در پیشگیری مؤثر است.

محمد محمدزاده امام‌جمعه شهرستان بافت با اشاره به اینکه تصمیمات و محدودیت‌های کرونا باید در شهرستانی گرفته شود، گفت: تا سفیدشدن وضعیت کرونا در کشور باید فرهنگ‌سازی شود که مسائل بهداشتی و محدودیت‌ها رعایت شود.

صفی‌پور جانشین فرمانده انتظامی بافت با اشاره به اینکه نیازمند کمک همه ادارات برای اعمال محدودیت‌ها هستیم، ابراز داشت: 131 مورد بازدید از اصناف بود که 7 مورد پلمب شده‌اند و 365 مورد خودروهای غیربومی از شهرستان برگشت داده ‌شده‌ است.

بهره‌مندی 95 درصد دانش‌آموزان بافتی از شبکه شاد

محمد صادقی رئیس اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان بافت عنوان داشت: دانش‌آموزان در شهر 95 تا 100 درصد در شبکه شاد هستند ولی متأسفانه تعداد کمی از روستا به دلیل ضعیف‌بودن اینترنت مشکلاتی دارند و اگر از نظر بهداشتی مشکلی نداشته باشند و امکان داشته باشد کلاس‌ها حضوری تشکیل شود، شبکه شاد هیچ محدودیتی برای اطلاع‌رسانی و ارسال محتوا فرهنگی ندارد.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول