اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مصادیق جهش تولید را امسال در نداجا مشاهده خواهیدکرد/ با تجهیزات به‌روز آماده پاسخ به هرگونه گستاخی هستیم

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مصادیق جهش تولید در امنیت را امسال در نیروی‌دریایی ‌راهبردی ‌ارتش جمهوری‌اسلامی‌ایران حتما مشاهده خواهیدکرد گفت:‌با تجهیزات به‌روز آماده پاسخ به هرگونه گستاخی هستیم.

مصادیق جهش تولید را امسال در نداجا مشاهده خواهیدکرد/ با تجهیزات به‌روز آماده پاسخ به هرگونه گستاخی هستیم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم در هفته نیروی دریایی ارتش و در ایام سالگرد عملیات غرورآفرین مروارید با امیر‌دریادار دوم غلامرضا طحانی، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت‌وگو کرده است. بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

امنیت منطقه‌ای همواره مورد توجه و دغدغه کشورها بوده و در این میان، حاکم بودن امنیت پایدار دریایی در مناطق دریای عمان، خلیج فارس و شمال اقیانوس هند بیش از پیش به سبب نقش این مناطق در تجارت بین‌المللی و آبراه حیاتی انرژی جهانی (تنگه هرمز) از اهمیت بیشتری برخوردار است.

امروزه نیروی دریایی، ابزاری کارآمد در سطح بین‌الملل جهت توسعه روابط بین‌المللی است. در این راستا فرماندهی معظم کل قوا در بخشی از تدابیر خود فرموده‌اند: نیروی دریایی، نیرویی است که هم سیاسی، بین‌المللی و هم علمی و نظامی است.

با تجهیزات به‌روز آماده پاسخ به هرگونه گستاخی هستیم

نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور در آب‌های بین‌المللی و به اهتزاز در‌آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دوردست، دست بلند نظام در برابر تهدیدات دشمن است.

همه کشورهایی که چشم طمع به مرزهای ایران دارند، بدانند که نیروهای مسلح کشور با چشمانی بیدار، ایمان قلبی و با تجهیزات به روز آماده در برابر هرگونه گستاخی و زورگویی هستند.

نداجا بدون در نظرگرفتن محاسبات سیاسی، آمادگی‌های خود را دائما افزایش داده‌

نداجا بدون در نظرگرفتن محاسبات سیاسی، آمادگی‌های خود را دائما افزایش داده و با شناسایی خلأهای خود و همچنین بررسی امکانات و نقاط ضعف دشمن، برنامه‌ریزی‌های راهبردی را در دستور کار قرار داده و در انجام مأموریت‌ها، جدیت و اهتمام مضاعف دارد.

ساخت درونی از لحاظ افزایش مهارت‌های گوناگون، توانایی علمی، عزم و اراده جدی و تدین مستحکم، حضور مقتدرانه در آب‌های آزاد، توانمند در حوزه اشراف اطلاعاتی، افزایش توان دفاع موشکی، تشریک مساعی و همدلی بین نیروهای دریایی ارتش و سپاه سرلوحه امور است و همه اینها نشان از پیشرفت‌های قابل توجه نداجا در همه ابعاد ظاهری و محتوایی است.

وقتی نیروی‌دریایی‌راهبردی‌ارتش‌جمهوری‌اسلامی ‌ایران میزبان دو قدرت دریایی بزرگ (روسیه و چین) می‌شود و با برگزاری رزمایش مرکب دریایی دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهند، یعنی آن قدرت‌ها به توان و پرستیژ نداجا اعتقاد دارند.

امنیت نباید عاریه‌ای باشد

امنیت نباید عاریه‌ای باشد، زیرا آن‌وقت شکننده می‌شود. فرماندهی‌معظم‌کل‌قوا سال ۹۹ را سال جهش تولید نامگذاری کردند و متعاقب این نامگذاری و بر اساس وظایف ذاتی نیروهای‌مسلح به‌خصوص نداجا؛ جهش در تولید امنیت در دستور کار قرار گرفت.

مصادیق جهش تولید در امنیت را امسال در نداجا مشاهده خواهیدکرد

مصادیق جهش تولید در امنیت را امسال در نیروی‌دریایی‌راهبردی‌ارتش جمهوری‌اسلامی‌ایران حتما مشاهده خواهیدکرد، چون تلاش وافری پای کار آمده‌است.

همان‌طور که می‌دانید فرآیند ساخت شناورها از دهه ۸۰ شروع شد تا ۳۰ بهمن ۸۸ که شاهد الحاق جماران به عنوان اولین ناوشکن بومی با حضور فرمانده‌کل‌قوا به ناوگان نیروی‌دریایی با همه فناوری‌هایی که آن روز در اختیار داشتیم، بودیم. همزمان با جماران، کار ساخت ناوشکن دماوند هم در شمال شروع شد که الحاقش سال ۹۵ صورت گرفت.

امروز که در آستانه چهلمین سالگرد عملیات غرورآفرین مروارید هستیم به نقطه‌ای از توان ساخت رسیده‌ایم که زیردریایی فاتح، هواناو پیروزان، شناور مین شکار، انواع رادار و همچنین انواع موشک کروز دریایی به صورت کاملا بومی تولید شده‌اند.

ناوشکن دنا تا پایان سال جاری به مجموعه نداجا ملحق خواهد شد

ناوشکن دنا، ساخت سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که به لحاظ امکانات، تجهیزات و عملکرد با ناوشکن‌های هم‌نسل خود تفاوت‌های بسیاری دارد و در سایه شدیدترین تحریم‌های ظالمانه کشورهای استکباری و در غربت کامل به دست توانای صنعتگران و دانشمندان ایران اسلامی ساخته شد؛ ان‌شاءالله تا پایان سال جاری به مجموعه نداجا ملحق خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول