اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کاهش آمار متقاضیان صدور مجوز سقط درمانی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از کاهش آمار متقاضیان صدور مجوز سقط درمانی در استان خبر داد.

کاهش آمار متقاضیان صدور مجوز سقط درمانی در آذربایجان‌شرقی

علی صفایی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در هفت ماهه امسال 200 نفر برای اخذ مجوز سقط درمانی به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

وی افزود: از این تعداد برای 142 نفر مجوز سقط درمانی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که برای 146 نفر مجوز سقط صادر شده بود حدود 3 درصد کاهش داشته است.

صفایی‌فرد گفت: در مهرماه امسال نیز از 20 پرونده تشکیل شده در این زمینه به 13 نفر مجوز سقط درمانی صادر شده که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 10 نفر یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 390 نفر برای اخذ مجوز سقط درمانی به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که برای 277 نفر مجوز سقط صادر شده است.

وی متذکر شد: از جمله خدماتی که در سازمان پزشکی قانونی بدون نامه مرجع قضایی ارائه می‌شود، صدور مجوز سقط درمانی است. صدور مجوز سقط درمانی براساس ماده واحده قانون سقط جنین درمانی مصوب سال 1384 مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن که به تصویب سازمان پزشکی قانونی رسیده‌، برعهده سازمان پزشکی قانونی است و این سازمان مرجع خاص رسیدگی‌کننده به این موضوعات است.

صفایی‌فرد اضافه کرد:برهمین اساس همه ساله تعدادی از متقاضیان سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی در کشور مراجعه می‌کنند که ضمن بررسی شرایط و مدارک پزشکی در صورت داشتن شرایط لازم و سن بارداری کمتر از 19 هفته برای آنان مجوز سقط صادر می‌شود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول