اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بانوی رفسنجانی چتر حمایتی‌اش را گستراند/چرخ‌هایی که برای مهربانی می‌چرخد

مرضیه باقریان بانوی جوان اهل رفسنجان است که توانسته با استفاده از هنرش پله‌های بلندی به سمت خودکفایی را بپیماید و چتر حمایتش را بر سر دیگر بانوان همنوعش بگستراند.

بانوی رفسنجانی چتر حمایتی‌اش را گستراند/چرخ‌هایی که برای مهربانی می‌چرخد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، مرضیه باقریان بانوی جوانی است که توانسته نقش پررنگی در اقتصاد خانواده ایفا کند، دختر جوانی که احساس می‌کند پدرش دیگر توان تأمین مخارج خانواده را ندارد و باید همت کند تا دستی به بال پدر بگیرد؛ بنابراین به فکر این افتاده تا از هنرش در این راه استفاده کند و درآمدی کسب کند، او اکنون یک تولیدکننده بزرگ در کار خودش است و می‌خواهد چتر حمایتش را بر سر دیگر بانوان همنوع خود بگستراند.

باقریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: حدود 6 سال پیش از طرف کمیته امداد به کانون فاطمه‌الزهراء (س) معرفی شدم و در کلاس‌های آموزشی هنری این کانون شرکت کردم.با این هنرمند جوان گفت‌وگویی انجام دادیم که بیشتر با فعالیت‌های وی آشنا شویم.

وی ادامه داد: دو نمونه عروسک در این کلاس‌ها آموزش دیدم اما در حال حاضر چندین نوع عروسک یادگرفتم که جرقه آن در همین کلاس‌ها به ذهنم افتاد و به جز دو نمونه عروسکی که در کلاس‌ها یاد گرفتم مابقی را خودم یاد گرفتم.

باقریان که امروز عروسک‌های بافتنی، سنتی، نمدی، روسی و فانتزی را با هنر دستانش تولید می‌کند، می‌گوید: هنرم را در اختیار دیگران هم قرار دادم و به چند نفر  آموزش دادم.

سخن گفتن از همکاری این خانم جوان با کانون ناشنوایان برای آموزش عروسک‌سازی هم خالی از لطف نیست، چراکه هنرش توانسته برای ناشنوایان جذابیت داشته باشد و این قشر هم در زمینه عروسک‌های فانتزی ورود کردند و تعدادی از بانوان ناشنوا آموزش‌هایی ارزشمند دیدند.

باقریان در ادامه این گفت‌وگو اظهار کرد: با تهیه چرخ بافتنی عروسک‌های بافتنی تولید کردم و این کار رونق گرفت؛ روزانه 10 تا 15 عدد از انواع عروسک‌ها را تولید می‌کنم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد باز هم به کمک من آمد و با اخذ تسهیلات خوداشتغالی به مبلغ 50 میلیون تومان توانستم مواد اولیه تهیه کنم و کارگاهی راه‌اندازی و مغازه‌ای برای فروش تولیداتم راه‌اندازی کنم، افزود: خدا را شکر می‌کنم توانستم به کمک کمیته امداد جواز کسب بگیرم و تا اینجا موفق باشم.

حمایت از بانوان ناشنوا با خرید تولیدات‌شان

این بانوی جوان یادآور می‌شود: بانوان ناشنوایی که آموزش دیدند و تولیداتی دارند، تولیدات‌شان را خریداری می‌کنم تا به آنها هم کمکی شده باشد.

اما این روزها که بازارها و مغازه‌ها به علت کرونا تعطیل است و شغل خانم جوان گزارش ما هم در گروه مشاغلی که باید تعطیل باشند، قرار گرفته، اما او نیز مانند دیگر مشاغل که فروش آنلاین دارند توانسته مشتریان خود را حفظ کند و از طریق فروش آنلاین و تماس تلفنی محصولاتش را به فروش برساند.

باقریان خاطرنشان کرد: چهار ماه قبل که وام گرفتم از محل فروش این عروسک‌ها هم اقساط وام را می‌پردازم و هم اجاره مغازه و راضی هستم.

توسعه کارگاه عروسک‌سازی و به‌کارگرفتن مددجویان

وی اضافه کرد: قصد دارم کارگاهم را به داخل شهر منتقل کنم و توسعه دهم و تعدادی از بانوان مددجوی کمیته امداد را آموزش دهم و در کارگاهم مشغول کار کنم تا کمک‌خرجی برای زندگی‌شان باشد.

این تولیدکننده انواع عروسک‌ها می‌گوید: برای توسعه کارگاه نیازمند مواد اولیه هستم که وامی درخواست دادم که امیدوارم موافقت شود تا بتوانم به این هدفم برسم و موفق‌تر باشم.

انتهای پیام/80016/ب/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول