اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کشف 5.3 میلیارد ریالی محموله قاچاق در سروآباد/قاچاقچیان چوب به دام قانون افتادند

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: 5 میلیارد و 300 میلیون ریال کالای قاچاق طی یک عملیات هدفمند پلیسی در شهرستان سروآباد کشف و ضبط شد.

کشف 5.3 میلیارد ریالی محموله قاچاق در سروآباد/قاچاقچیان چوب به دام قانون افتادند

سردارعلی آزادی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی شهرستان سروآباد یک محموله قاچاق در ارتفاعات تته این شهرستان کشف شد.

وی گفت: قاچاقچی کالا که قصد انتقال این محوله را به شهرستان داشت با مشاهده ماموران از محل متواری و با هوشیاری ماموران در این عملیات بیش از یک‌هزار و 100ثوب البسه، 26 جفت کفش، 75 دستگاه ماشین ریش تراش و تعدادی آبمیوه‌گیری کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش این تعداد کالای قاچاق را بیش از 5 میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد کردند خاطرنشان کرد: تلاش ماموران در راستای شناسایی و دستگیری قاچاقچی کالا ادامه دارد.

کشف 2700 قطعه مرغ زنده فاقد مجوز در کامیاران

وی گفت: مأموران انتظامی شهرستان کامیاران هنگام گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به 4 دستگاه کامیون مشکوک شدند و خودروها را جهت بازرسی متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان افزود: مأموران در بازرسی از این خودروها مقدار 2 هزار و 700 قطعه مرغ زنده غیرمجاز که بدون مجوز بهداشتی حمل می شد کشف کردند که کارشناسان ارزش بار قاچاق کشف شده را 2 میلیارد و 450 میلیون ریال برآورد کردند.

وی به تشدید فعالیت‌های پلیس در امر مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی دقیق و کنترل محورهای مواصلاتی استان از ورود و خروج کالای قاچاق جلوگیری و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

کشف 22 تن چوب قاچاق در کامیاران 

سردار آزادی در ادامه گفت: مأموران انتظامی بخش موچش حین کنترل خودروهای عبوری به 2 دستگاه کامیون حامل بار قاچاق مشکوک و کامیون‌ها را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از کامیون‌های مورد نظر 22 تن چوب قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: در این عملیات 2 نفر دستگیر و همراه پرونده متشکله به مراجع قضائی معرفی شد.

وی اظهار کرد: ارزش این محموله قاچاق برابر اعلام نظر کارشناسان 2 میلیارد و200 میلیون ریال برآورد شده است.

کشف  1.1 میلیون عدد قرص غیرمجاز در بانه

سردار آزادی تصریح کرد: مأموران انتظامی شهرستان بانه در راستای مبارزه با قاچاق کالا و هنگام گشت زنی و کنترل محورهای عبوری، یک محموله قرص غیرمجاز را کشف کردند.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده توسط مأموران، یک میلیون و 143 هزار عدد قرص غیرمجاز کشف شد که کارشناسان ارزش این محموله را  بیش از 35 میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار پلیس است، گفت: مبارزه با قاچاق و مواد مخدر از مهم‌ترین اولویت‌های کاری پلیس است و نیروی انتظامی با تمام توان با این موضوعات برخوردی قاطع خواهد کرد.

کشف 12 فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو در سنندج

فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: با وقوع چندین فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

سردار آزادی افزود: مأموران در این رابطه تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات پلیسی و بازبینی دوربین‌های مداربسته نهایتا سارق را شناسایی و توسط ماموران کلانتری 19 حسن‌آباد شهرستان سنندج طی هماهنگی با مرجع قضائی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

وی تصریح کرد: متهم در بازجویی های انجام شده به تعداد 12 فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو اعتراف و در همین رابطه در بازرسی از متهم مقدار زیادی اموال سرقتی کشف و پرونده به همراه متهم تحویل مراجع قضائی گردید.

اعتراف سارقان به 12 فقره سرقت در بیجار

فرمانده انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: در پی وقوع چندین فقره انواع سرقت در بیجار، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

آزادی افزود: با تلاش بی وقفه ماموران و انجام یکسری اقدامات فنی، سرانجام 3 سارق حرفه‌ای شناسایی و در عملیاتی موفقیت‌آمیز حین سرقت دستگیر شدند و با انجام تحقیقات تکمیلی پس از مواجهه با مستندات غیرقابل انکار پلیس به 12 فقره سرقت اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با هشدار به شهروندان و کسبه و بازاریان، از آنان خواست: از درب‌ها و قفل‌های مطمئن برای پیشگیری از سرقت استفاده و  توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند و زمینه وقوع سرقت را کاهش دهند.

انتهای پیام/2330/71/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول