اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

شکایت هسته حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق از ریاست جمهوری و وزارت خارجه به کمیسیون اصل 90 مجلس

هسته حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام از ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه که به دلیل اهمال و رویکردهای غیرمسؤولانه موجب تکرار تهدید و ترور شهروندان شاخص شده‌اند، به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کرد.

شکایت هسته حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق از ریاست جمهوری و وزارت خارجه به کمیسیون اصل 90 مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس هسته حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام  از قوه مجریه و به طور مشخص وزارت امور خارجه و مرکز امور حقوق بین‌الملل ریاست جمهوری که به دلیل اهمال و رویکردهای غیرمسئولانه موجبات تکرار تهدید و ترور شهروندان شاخص شده،  به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کرد.

متن این شکایت بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

جناب حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر
ریاست محترم کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
احتراما هسته حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام از  طرز کار قوه مجریه بویژه وزارت امور خارجه در خصوص عدم پیگیری موثر حقوقی_قضایی ترور هدفمند و غیرقانونی شهروندان شاخص کشور، بویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دکتر محسن فخری‌زاده، شکایت دارد و بر کمیسیون ذی‌ربط وفق قانون اساسی لازم است پیگیری‌های مقتضی، حسب تحقق وظیفه قانونی مجلس شورای اسلامی که موظف است به شکایات رسیدگی کرده و طبق اصل 90 قانون اساسی پاسخ کافی دهد، صورت دهد. 

لازم به ذکر است ترور هدفمند، که اعدام فراقانونی نامشروع محسوب می‌گردد مغایر اسناد بین‌المللی متعدد بوده و حقوق فردی و جمعی یک ملت را به شدت نقض می‌نماید.

این اقدام شرورانه مغایر ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر مصوب 1948، ماده 6 میثاق حقوق مدنی و سیاسی، مواد 1 و 2 و 51 منشور سازمان ملل متحد، ماده13 پروتکل دوم الحاقی به کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو، مواد متعدد طرح مسئولیت کشورها در برابر اعمال متخلفانه بین‌المللی است و جای تعجب است که به چه علت ظرفیت حقوقی وزارت امور خارجه در کنار محکومیت‌های کلی و منفعلانه مسئولان وزارت امور خارجه، با تمامی قوا فعال نمی‌گردد.

علی هذا هسته حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام  از قوه مجریه و به طور مشخص وزارت امور خارجه و مرکز امور حقوق بین‌الملل ریاست جمهوری شکایت دارد چرا که به واسطه‌ی اهمال و رویکردهای غیرمسئولانه موجبات تکرار تهدید و ترور شهروندان شاخص ایران عزیز را فراهم کرده‌اند.

هسته حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 

رونوشت:
-  حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری، رییس محترم و انقلابی کمیسیون امنیت ملی، جهت استحضار و دستور اقدامات مکمل
حجت الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان محترم کل کشور جهت اعمال ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول