اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تدوین برنامه جامع علمی برای ساماندهی وضعیت حاشیه‌نشینی در کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان وضعیت کنونی حاشیه‌نشینی و زمین‌خواری در کرمان را حاصل کم‌توجهی و کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی در سنوات گذشته دانست و گفت: دستگاه قضایی بر مبنای برنامه جامع علمی تدوین شده، درصدد ساماندهی وضعیت کنونی است.

تدوین برنامه جامع علمی برای ساماندهی وضعیت حاشیه‌نشینی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمهدی قویدل با اشاره به پیشنهاد دادگستری کل استان کرمان برای پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی و مقابله با سکونتگاه‌های غیررسمی و زمین‌خواری، اظهار داشت: کار اجرایی برای شناخت دقیق مسائل حاشیه شهر کرمان و تدوین راهکارهای علمی و جامع برای آنها از تیرماه سال جاری و بر مبنای اعلام آمادگی و همکاری استاندار سابق کرمان توسط دستگاه قضایی اجرایی شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان داشت: براساس برنامه ریاست کل دادگستری استان کرمان، نشست تخصصی طرح جامع  پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی و مقابله با سکونتگاه‌های غیررسمی و زمین‌خواری با محوریت دادگستری کل استان طی هفته جاری برگزار و مدیران اجرایی در راستای اجرای این طرح نسبت به وظایف خود توجیه خواهند شد.

وی با اشاره به انتخاب شهرک صنعتی کرمان به عنوان پایلوت اجرای طرح‌های ساماندهی حاشیه شهر، خاطرنشان کرد: با ایجاد و استقرار پایگاه پیشگیری و انسجام‌بخشی قضایی در شهرک صنعتی ضمن ایجاد زمینه لازم برای شناخت موضوعات و آسیب‌های این منطقه، فضایی برای حضور مدیران اجرایی و قضایی و تدوین راهکارهای حل مشکلات این منطقه فراهم شده است.

قویدل یادآور شد: با ایجاد و استقرار پایگاه پیشگیری و انسجام‌بخشی قضایی در شهرک صنعتی، کارشناسان متخصص آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف به صورت دقیق و میدانی مسائل را رصد کرده و برای حل آنها برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی گفت: اداره حقوقی و قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز در راستای شناسایی سرباندهای تصرف اراضی دولتی، ساخت و سازهای غیر مجاز و انشعابات غیرمجاز آب و برق پیگیری‌های زیادی انجام داده است.

قویدل بیان کرد: اداره وضعی، امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در راستای شناسایی مراکز توزیع مواد مخدر، مکان‌های استعمال و مصرف مواد مخدر و نیز ساماندهی معتادان متجاهر در شهرک صنعتی اقدامات بسیار خوبی داشته است و پیگیری انتقال کوره‌های آهک‌پزی از این منطقه نیز توسط این اداره و با همکاری سازمان‌های مربوطه در دست انجام است.

وی عنوان کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درباره وضعیت حاشیه شهر کرمان و تبعات حاشیه‌نشینی در این شهر نیز بر اساس اقدامات فنی و تخصصی اداره اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، زمینه حضور و فعالیت رسانه‌ها برای تهیه مستندهای خبری، انعکاس مشاهدات رسانه‌ای و برگزاری نشست‌های خبری فراهم شده است.

قویدل به تشکیل بیش از ۲۰ کارگروه تخصصی به‌منظور پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی و مقابله با سکونتگاه‌های غیررسمی و زمین‌خواری در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اشاره کرد.

وی به تعاملات انجام شده با سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری و سایر نهادهای مربوطه به‌منظور انجام اقدامات اثرگذار در حوزه پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی و مقابله با سکونتگاه‌های غیررسمی و زمین‌خواری نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر براساس پیگیری‌های جدی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان طرح عملیاتی و علمی بسیار خوبی برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین کرمان از جمله شهرک صنعتی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: همه دست‌اندرکاران ساماندهی حاشیه‌نشینی مدت‌ها شاهد سرریز شدن مسائل ناامنی ناشی از حاشیه‌نشینی در شهر بوده‌اند و سکوت کرده‌اند و بدون شک به دلیل هرگونه ترک فعلی در این زمینه باید در مراجع قضایی پاسخگو باشند.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول