اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

قول استاندار کرمان برای افزایش اعتبار پروژه محور کوهبنان - زرند

استاندار کرمان گفت: در حوزه‌های زیرساختی، جاده کوهبنان قدیمی و معدنی و استاندارد نیست ولی اکنون پروژه جدید در حوزه پروژه‌های ملی رفته اعتبارات خوبی تزریق شده که تلاش می‌کنیم اعتبارات افزایش پیدا کند که هم مسیر را کوتاه و هم جاده را استاندارد می‌کند.

قول استاندار کرمان برای افزایش اعتبار پروژه محور کوهبنان - زرند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زینی‌وند در حاشیه بازدید از شهرستان کوهبنان اظهار داشت: ظرفیت‌های بالایی در استان و شهرستان‌ها وجود دارد، باید مدیران تحرک خود را بیشتر کنند به ویژه در فضای تسهیل‌گری کسب و کار و به صورت میدانی وارد عمل شوند.

استاندار کرمان عنوان کرد: کوهبنان ظرفیت‌های خیلی خوبی دارد در زمینه معدنی و توریستی و کشاورزی و در حوزه‌های مختلف که خیلی فعال نشدند اما در برنامه‌هایی که اعلام شد برای توسعه شهرستان برنامه‌های خوبی دیده شده است.

زینی‌وند با اشاره به بازدید از پروژه‌های شهرستان بیان داشت: از پروژه ورزشی استخر بازدید کردیم که شهرستان فاقد استخر شنا بود و یک نیروگاه هشت مگاواتی برق است که کارش تمام شده و قول دادند که تا بهمن ماه وارد مدار شود که ظرفیت خیلی خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های زیرساختی، جاده کوهبنان قدیمی و معدنی است و خیلی استاندارد نیست ولی اکنون پروژه جدید در حوزه پروژه‌های ملی رفته اعتبارات خوبی تزریق شده که تلاش می‌کنیم اعتبارات افزایش پیدا کند که هم مسیر را کوتاه و هم جاده را استاندارد می‌کند.

پروژه احداث محور کوهبنان به زرند مهمترین پروژه‌ شهرستان

حسین سالاری فرماندار کوهبنان نیز اظهار کرد: از جمله خواسته‌های جوانان کوهبنانی داشتن استخر شنای سرپوشیده است که این مهم به همت اداره کل نوسازی مدارس در حال ساخت است و علی‌رغم تخصیص اعتبارات مناسب در سه سال گذشته توسط فرمانداری و ایجاد تحرک نسبی در پروژه اما حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با هم‌افزایی و تخصیص اعتبار مناسب شاهد تکمیل و افتتاح این طرح باشیم.

وی عنوان  کرد: نیروگاه حرارتی DG کوهبنان به همت بخش خصوصی در حال احداث است که تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر سال گذشته وزیر نیرو دستور خرید تضمینی برق آن نیروگاه اخذ شد و پس از اجرای خط انتقال گاز و برق در سال جاری پروژه مذکور در مرحله اتصال به پست برق کوهبنان است لذا تکمیل تاسیسات مربوطه در پست برق کوهبنان در حال انجام است.

سالاری گفت: تسریع در عملیات پایانی از طرف مجری و برق منطقه‌ای استان مدنظر است در حالی که این پروژه توسط بخش خصوصی احداث شده و نقش مهمی به‌عنوان تکمیل زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در کوهبنان خواهد داشت به نحوی که جبران کننده کمبود برق شهرستان و نیز تامین برق مورد نیاز سرمایه‌گذاران خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این نیروگاه توان تولید 8 مگاوات برق را دارد در حالی که متوسط مصرف برق شهر کوهبنان حدود 5 مگاوات تخمین زده می‌شود که با وارد شدن این نیروگاه برق مازاد شهرستان می‌تواند در اختیار سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی و معدنی قرار بگیرد و در صورت ضرورت امکان افزایش به 10 مگاوات را خواهد داشت و پس از افزایش ظرفیت پست برق کوهبنان به دو برابر این مهم نیز گام مهمی در تامین نیازهای توسعه ای آتی شهرستان خواهد بود.

فرماندار کوهبنان پروژه احداث محور کوهبنان به زرند را از مهمترین و بزرگترین پروژه‌های شهرستان دانست و افزود: این پروژه توسط  اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در حال اجراست و اگر چه با اخذ دستور از رئیس جمهور در سفر به استان کرمان پروژه مذکور در زمره پروژه‌های ملی قرار گرفت اما انتظار داریم اداره کل راه و شهرسازی همچنان سرعت پروژه را بیشتر کند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه احداث جاده ارتباطی کوهبنان به زرند و مرکز استان از سال 94 شروع شده و مراحل اجرای کار را تا کنون به خوبی پشت سر گذاشته این محور به طول 34 کیلومتر احداثی جدید است و با احداث این راه ارتباطی علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، هزینه و سوخت، دیگر مردم شهرستان نباید از راه کوهستانی با شیب تند و گردنه‌های خطرناک عبور کنند.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول