اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بسیج اصناف خراسان‌جنوبی در میدان مبارزه کرونا | بخشش ۱۰ میلیارد ریال اجاره‌بهای واحدهای تجاری

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی به تشریح فعالیت‌های این قشر بسیج مستضعفین در راستای مبارزه با کرونا پرداخت.

بسیج اصناف خراسان‌جنوبی در میدان مبارزه کرونا | بخشش ۱۰ میلیارد ریال اجاره‌بهای واحدهای تجاری

خبرگزاری فارس ـ لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: سرهنگ عبدالرضا حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: بسیجیان فعال در بحث اقتصادی به منافع ملی توجه داشته و دغدغه آن‌ها توجه به منافع ملی است.

وی با اشاره به پویایی بسیج، گفت: بسیجیان در هر دوره‌ای متناسب با شرایط پیشرو بوده و در دوران جنگ، دوران سازندگی و حوادثی ازجمله سیل و زلزله و در بخش‌های مختلف از جمله فعالیت‌های اقتصادی در خدمت نظام اسلامی بوده‌اند.

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی بیان داشت: یکی از موضوعات مهم که در جنگ اقتصادی بر عهده ما به‌عنوان یکی از پنجه‌های مهم اقتصادی قرار دارد این است که اقتصاد را مردمی‌ کنیم و اکنون نیز در این راستا حرکت می‌کنیم.

فعالیت ۳۱ هزار واحد صنفی در خراسان‌جنوبی

حیدری با بیان اینکه در استان ۳۱ هزار واحد صنفی داریم، عنوان داشت: قریب به هفت هزار نفر نیز عضو بسیج اصناف استان هستند و مردمی‌ترین قشر ما قشر اصناف است، چراکه به لحاظ اقتصادی به خودشان تکیه دارند.

وی تصریح کرد: فعالین اصناف در خراسان‌جنوبی، متأسفانه علیرغم اینکه کرونا به برخی از صنوف و کسب‌وکار آسیب رساند اما در جهت عدم افزایش تلفات انسانی در استان محدودیت‌هایی که ستاد مقابله با کرونا اعلام نمود توجه نمودند که جای تشکر و قدردانی دارد، اما مسؤولین نیز باید به خواسته‌های این قشر توجه و حمایت کنند.

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با حضور اصناف شهر زنده و پویا است و ارائه خدمات به حضور این قشر وابسته است، گفت: در هفته بسیج یکی از برنامه‌های ما دیدار و سرکشی از خانواده شهدای اصناف بود.

تشکیل هیأت اندیشه‌ورز پیرامون مسائل اقتصادی و رونق تولید 

حیدری برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری به‌صورت مجازی، معرفی شهدای اصناف و وصیت‌نامه آن‌ها در فضای مجازی، تشکیل هیأت اندیشه‌ورز پیرامون مسائل اقتصادی و رونق تولید را از جمله برنامه‌های بسیج اصناف در هفته بسیج اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی یک بخش از فعالیت‌های مهم بسیج اصناف پیگیری مشکلات صنوف بوده که پیگیری مشکلات واحدهای صنفی در ابعاد مختلف صورت می‌گیرد.

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی تصریح کرد: موضوع مهم دیگر که امسال در راستای شعار سال پیگیر هستیم مسئله مغفول مانده طرح استاد شاگردی است که با هدف اشتغال، جهش تولید و پیرو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با همکاری سایر دستگاه‌ها دنبال خواهد شد.

اعزام گروه‌های جهادی اصناف به مناطق محروم

حیدری اعزام گروه‌های جهادی متخصص به مناطق محروم را از جمله اقدامات بسیج اصناف در راستای کمک‌های مؤمنانه عنوان کرد و گفت: در بحث مسکن محرومین هم با توجه به فعالیت‌های بسیج سازندگی و دیگر اقداماتی که صنوف مختلف می‌توانند انجام دهند، بسیج اصناف حضور دارد.

وی به نقش‌آفرینی بسیجیان فعال در حوزه اصناف در کمک‌های مؤمنانه اشاره و خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه اصناف در شیوع کرونا آسیب دیده بودند اما خوش درخشیدند و کمک‌های قابل توجهی داشتند.

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی بیان داشت: از فعالیت‌های مانند ضدعفونی معابر تا اقداماتی مانند کمک به تهیه بسته‌های معیشتی شاهد نقش‌آفرینی این قشر بودیم که نمونه آن توزیع بیش از دو هزار بسته کمک معیشتی از ابتدای سال تاکنون به صنوف آسیب دیده بوده است.

بخشش ۱۰ میلیارد ریال اجاره‌بهای واحدهای تجاری در خراسان‌جنوبی

حیدری عنوان داشت: یکی از موضوعاتی که پس از شیوع کرونا پیگیری شد موضوع کمک مالکین واحدهای تجاری در بخشش اجاره‌بهای مستاجرین بود که بسیج اصناف رایزنی با مالکین را داشته و تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال بخشش اجاره‌بها داشته‌ایم که استمرار دارد.

وی به اجرای طرح «هر کاسب یک دانش‌آموز» اشاره کرد و بیان داشت: در این طرح بیش از دو هزار بسته لوازم‌تحریر تهیه و همزمان با سال تحصیلی جدید با کمک خیرین و بازاریان در استان توزیع شد.

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی  تصریح کرد: پیرو فرمایشات رهبر انقلاب در ۱۷ ربیع انشاالله در مرحله سوم کمک مؤمنانه از «۱۷ ربیع تا شعبان المعظم» که مقارن با سال نو می‌باشد با کمک خیرین اصناف در بحث آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و تأمین جهیزیه و ازدواج آسان با مشارکت سایر دستگاه‌ها و هماهنگی بسیج حقوق‌دانان نیز اقداماتی انجام خواهد شد.

حیدری بیان داشت: یکی از مهم‌ترین فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۷ ربیع موضوع نظارت و کنترل بازار و قیمت‌ها بود که در این خصوص با سازمان صمت و اتاق اصناف هماهنگی لازم صورت گرفته است.

در نظارت‌ها بخش سلبی بر عهده بسیج نیست

وی با بیان اینکه بسیج یک چهره مردمی است، اضافه کرد: لذا در نظارت‌ها بخش سلبی بر عهده بسیج نیست و تنها در نظارت‌ها به‌عنوان همیار ایفای نقش خواهند نمود.

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی گفت: در نظارت‌ها بخش سلبی بر عهده بسیج نیست ضمن اینکه گزارشات مواردی از جمله شناسایی انبارها و دپوی احتکار، گران‌فروشی و غیره با رصد بسیجیان عزیز به مراجع مربوطه جهت پیگیری منعکس خواهد شد.

حیدری در پایان عنوان داشت: برای بحث نظارت بیش از ۱۰۰ نفر از بسیجیان در سطح استان اعلام آمادگی کردند که این افراد با توجه به درخواست ادارات صمت اتاق اصناف و شرایط موجود سازماندهی و معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول