اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

دستور رئیس جمهور چین به ارتش برای تقویت توان نظامی

رئیس جمهور چین بر انجام تمرینات نظامی جهت افزایش قابلیت‌های نیروهای مسلح این کشور طبق برنامه ازقبل تعیین ریزی شده تاکید کرد.

دستور رئیس جمهور چین به ارتش برای تقویت توان نظامی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور چین به نیروهای مسلح این کشور دستور داد توان نظامی خود را افزایش دهند.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا» «شی جی‌پینگ» رئیس جمهور چین روز چهارشنبه در جریان یک نشست نظامی به نیروهای مسلح این کشور دستور داد برای تقویت توان نظامی و بر اساس برنامه تدوین شده تا سال ۲۰۲۷ و در تقابل با ارتش آمریکا، تحت شرایط واقعی میدان رزم تمرین کنند.

رئیس جمهور چین با تاکید بر بکارگیری فناوری‌های بسیار پیشرفته از قبیل هوش مصنوعی برای مبدل شدن به یک ارتش پیشرفته گفت که  نظامیان چین باید تمریناتشان براساس شرایط جنگی باشد.

رئیس جمهور ۶۷ ساله چین در سخنرانی در نشست کمیسیون نظامی مرکزی چین بر تقویت ارتش و راهبرد نظامی برای ورود به عرصه جدید تاکید کرد.

وی به همین منظور خواستار تاسیس مراکز آموزشی گسترده جدید شد. بر اساس گزارش‌های موسسه «سیپری» در سوئد، این کشور با هزینه ۱۷۹ میلیارد دلاری دومین کشور بعد از آمریکا از لحاظ هزینه برای امور نظامی است. و آمریکا با ۷۳۲ میلیارد دلار د رتبه نخست جهان قرار دارد.

چین با ساخت موشک‌های پیشرفته از نوع «دانگ‌فنگ» ارتش آمریکا به ویژه نیروی دریایی این کشور را به چالش کشیده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول