اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انتقاد از محافظه‌کار بودن بانک‌ها / کاهش تعدیل نیروی کار با شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی محافظه‌کار شدن بانک‌ها را یک آسیب جدی در مسیر فعالیت‌های مالی بخش تولید دانست و گفت: به نظر می‌رسد برخی برخوردهای قضایی و ورود دستگاه‌های نظارتی، عامل این امر بوده است که صدمات فراوانی به حمایت از تولید و کارآفرینی می‌زند.

انتقاد از محافظه‌کار بودن بانک‌ها /  کاهش تعدیل نیروی کار با شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار رئیس هیأت مدیره بانک توسعه تعاون با وی، به فعالیت پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود این حجم از فعالیت اقتصادی و تولیدی، میزان فعالیت و سرمایه‌گذاری بانک‌ها در آذربایجان‌شرقی، زیبنده جایگاه و نام این استان نیست.

 آذربایجان‌شرقی پایتخت تولید شیرینی و شکلات کشور / تولید 35 درصد قطعات خودروی 

 وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی دروازه ورود به بازار 350 میلیون نفری اوراسیا است، افزود: 35 درصد قطعات خودروی کشور در این استان تولید می‌شود؛ آذربایجان‌شرقی پایتخت تولید شیرینی و شکلات کشور است و وجود شهرک‌های صنعتی متعدد به ویژه شهرک سرمایه‌گذاری خارجی با 40 درصد سرمایه‌گذار خارجی از دیگر ظرفیت‌های استان است.
 
پورمحمدی ادامه داد: در کنار حمایت از اشتغال، ورود بانک‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها نیز بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است و زیرساخت‌های محوری از جمله راه، راه آهن و صنایع پایه از جمله فولاد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

میزان نرخ بیکاری در آذربایجان‌شرقی را 9 درصد
 
وی، میزان نرخ بیکاری در آذربایجان‌شرقی را 9 درصد اعلام کرد و اذعان داشت: پایین بودن نرخ بیکاری نه به خاطر شرایط خوب استان از لحاظ اشتغال، بلکه بیشتر به خاطر مهاجرت نیروی کار از استان است.
 
پورمحمدی همچنین به میزان صادرات غیرنفتی استان اشاره و تصریح کرد: امسال میزان صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش داشته و با وجود شیوع کرونا میزان تعدیل نیروی کار در استان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول