اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دپوی 11 هزار تن ماسه در زنجان

شهردار زنجان از پیش‌بینی ۱۷۰ نقطه برای تعبیه کیسه نمک و ماسه در سطح شهر خبر داد و گفت: ۱۱ هزار تن ماسه و نمک در هفت نقطه شهر دپو شده، تا به محض آغاز بارش‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

دپوی 11 هزار تن ماسه در زنجان

حبیب ملایی‌یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از فعالیت ۱۴۲ دستگاه ماشین‌آلات استیجاری و ملکی شهرداری در فرآیند برف‌روبی خیابان‌ها در زمستان سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: ۵۲۰ نیرو نیز در بحث عملیات زمستانی فعالیت خواهند کرد.

شهردار زنجان از پیش‌بینی ۱۷۰ نقطه برای تعبیهکیسه نمک و ماسه در سطح شهر خبر داد و افزود: ۱۱ هزار تن ماسه و نمک در هفت نقطه شهر دپو شده، که به محض آغاز بارش‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان زمستان عملیات برف‌روبی در معابر شهری زنجان ادامه خواهد داشت، افزود: برف‌روبی نخست در خیابان‌های مراکز اصلی شهر و سپس در معابر فرعی انجام خواهد شد.

یگانه با اشاره به افزایش قیمت قیر و آسفالت در کشور و استفاده از قیر ۷۵۰ هزار تومانی برای آسفالت‌ریزی در خیابان‌ها گفت: پول این قیرها از مالیات مردم اخذ شده است و باید نسبت به حفظ آن اقدام شود. 

وی از هدف‌گذاری برای کاهش استفاده از نمک در سطح معابر عمومی خبر داد و گفت: استفاده از نمک می‌تواند به از بین بردن آسفالت و فضای سبز و همچنین جداول و علائم راهنمایی و رانندگی منجر شود.

معاون شهردار زنجان نیز با اشاره به اینکه رویکرد شهرداری به حداقل رساندن مصرف نمک‌ها در فصل زمستان است، گفت: از مردم انتظار می‌رود در روزهای برفی از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و احتیاط کامل را رعایت کنند.

ابراهیم همتیان با اشاره به اینکه ۱۴۰ دستگاه با ۵۲۰ نیرو برای فعالیت در زمستان در سطح شهر زنجان در نظر گرفته شده است، گفت: مخازنی در مقابل بیمارستان‌ها، خیابان‌های پرتردد و مسیر آرامستان تعبیه شده است، ولی انتظار می رود با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین تعطیلی نسبی فعالیت‌ها، مردم از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

وی افزود: باید فرهنگ‌سازی اتفاق بیفتد تا مردم همکاری لازم با نیروهای شهرداری برای بحث برف‌روبی و همچنین نمک پاشی را در سطح شهر داشته باشند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول