اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

ارائه داراسوم منتظر ثبت شرکت‌ها و اوضاع بازار است

معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد اینکه چه زمانی داراسوم ارائه می‌شود،‌گفت: ارائه این صندوق منوط به ثبت نزد شرکت‌ها و نیز اوضاع مناسب بازار بورس است.

ارائه داراسوم منتظر ثبت شرکت‌ها و اوضاع بازار است

بهبود سعیدی کیا ؛ عباس معمارنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که چه زمانی صندوق داراسوم در بورس عرضه می‌شود، گفت: صندوق داراسوم که مرکب از باقیمانده سهام دولت در سه بانک صادرات، ملت و تجارت است، آماده شده و هر وقت که کارهای ثبتی آن انجام شود و شرایط بازار بورس برای عرضه واحدهای سرمایه‌گذاری مناسب باشد، تا سقف 5 میلیون تومان برای هر کدملی ارائه می‌شود.

وی افزود: واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری داراسوم برای هر کدملی تا سقف 5 میلیون تومان و با تخفیف جدید 20 درصد ارائه می‌شود، یعنی اگر فردی قبلا از تخفیف استفاده کرده باشد، در صندوق داراسوم هم تا سقف 5 میلیون تومان با تخفیف 20 درصدی می‌تواند واحدهای سرمایه‌گذاری را خریداری کند.

معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد ارزش صندوق داراسوم گفت: ارزش این صندوق به قیمت‌های امروز بورس ، حدود 21 هزار میلیارد تومان است که قرار است این سهام به مردم عرضه شود.

وی در مورد اینکه چگونه می‌توان واحدهای صندوق داراسوم را خریداری کرد، گفت:‌ مانند دارایکم و دارادوم از طریق بانک و یا کسانی که کد بورسی دارند از طریق پنل معاملاتی کارگزاران بورس تا سقف 5میلیون تومان قابل خریداری است.

معمارنژاد گفت: در حال حاضر مجوزهای بورس برای تشکیل داراسوم گرفته شده است و الان دنبال ثبت این صندوق نزد شرکت ثبت هستیم و برای صندوق مدیر شرکت تأمین سرمایه ملت تعیین شده است.

وی در مورد اینکه چه زمانی داراسوم ارائه می‌شود، گفت: بستگی به شرایط بازار دارد و همچنین قبل از آن باید این شرکت در نزد ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد.

به گزارش فارس، سهام باقیمانده دولت در سه بانک صادرات، ‌ملت و تجارت قرار است به عنوان صندوق قابل معامله بورسی یا همان ETF به نام داراسوم ارائه شود و طبق اطلاعات به دست آمده، سهام دولت در بانک صادرات 8.72 درصد در بانک ملت 11.6 درصد و در بانک تجارت 10.15 درصد باقی مانده است که قرار است، این سهام در قالب واحدهای داراسوم به هر شخص حقیقی ایرانی تا 5 میلیون تومان با 20 درصد تخفیف ارائه شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول