اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

توقیف 18 هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف/ کشته شدن 1897 موتور سوار در آذربایجان‌شرقی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: باید برنامه‌های مناسبی برای افزایش فعالیت و رونق اقتصادی آموزشگاه‌های رانندگی موتورسیکلت تدوین و ارائه شود تا کیفیت روند اخذ گواهینامه تسهیل شود.

توقیف  18 هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف/ کشته شدن 1897 موتور سوار در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد موقری در نشست بررسی مشکلات و معضلات موتورسواران با بیان اینکه با وجود اقدامات پیشگیرانه در مقابل موتورسیکلت‌سواران متخلف، آمار تصادفات جرحی و فوتی افزایش داشته است، اظهار داشت: بر اساس آمار اعلامی از سال 85 تا 95 یک‌هزار و 897 نفر از متوفیان تصادفات مربوط به موتورسواران بوده همچنین درصد بسیار بالایی از موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه مجاز رانندگی هستند.

وی افزود: در بحث برخورد با موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه به صورت جدی برخورد نشده است، البته در این زمینه می‌توان در کنار بحث جریمه از مجازات‌های تکمیلی مثل الزام به آموزش رانندگی و اخذ گواهینامه استفاده کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در خصوص بحث الزام به اخذ گواهینامه به عنوان مجازات جایگزین به مراجع قضایی مرتبط ابلاغ شده که از بحث جزایی از مجازات‌های جایگزین و الزام به اخذ گواهینامه استفاده کنند.

وی با اشاره به موضوع توقیف موتورسیکلت‌ها توسط نیروی انتظامی و هزینه بالای نگهداری آن متذکر شد: باید برنامه‌های مناسبی برای افزایش فعالیت و رونق اقتصادی آموزشگاه‌های رانندگی موتورسیکلت تدوین و ارائه شود تا کیفیت و روند اخذ گواهینامه تسهیل شود.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 400 هزار دستگاه موتورسیکلت شماره‌گذاری شده در استان وجود داشته و 363 هزار و631 دستگاه موتور سیکلت ساماندهی شده، دارای پلاک انتظامی وجود دارد.

موقری ادامه داد: طی سال گذشته نزدیک به 31 هزار دستگاه موتورسیکلت و در سال‌جاری تا به امروز نزدیک به 8 هزار و 820 دستگاه موتورسیکلت به دلیل تخلفات رانندگی توقیف شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری 18 هزار دستگاه موتورسیکلت به علل مختلف مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: در خصوص موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه سختگیری‌های جدی به عمل نمی‌آید، باید مجازات‌های بازدارنده‌ای در این خصوص در نظر گرفته شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: فردی که می‌خواهد موتورسیکلت خریداری کند علی‌القاعده باید دارای گواهینامه باشد تا افراد با شرایط خاص بتوانند موتورسیکلت خریداری کنند.

وی در ادامه در خصوص ساماندهی موتورسیکلت‌های حمل بار و پیک موتوری‌ها، بیان کرد: موتورسیکلت‌های حمل بار باید با پلاک‌های اختصاصی مشخص شده و وضعیت‌شان ساماندهی و استانداردهایی برای این شغل تعریف شود.

موقری با اشاره به نحوه خرید و فروش موتورسیکلت و بررسی کیفیت و ضرورت استاندارد بودن آن و با تأکید بر رعایت استانداردهای لازم در کلاه‌های ایمنی موتورسواران بیان داشت: الزام واحدهای تولیدی به تحویل موتورسیکلت به همراه کلاه ایمنی ضرورتی است که باید توسط مراجع ذی‌ربط پیگیری و اجرایی گردد.

انتهای پیام/60025/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول