اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سلیمانی‌ها| افتتاح ۱۵۱ پروژه محرومیت‌زدایی با رمز «یا محمد رسول‌الله» در فارس

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: سازمان بسیج سازندگی استان فارس علاوه بر شهر شیراز، در سطح شهرستانها و خارج از آن گسترده می باشد و امروز نیز شاهد افتتاح ۱۵۱ پروژه محرومیت‌زدایی در ۳۰ نقطه از استان فارس، توسط این سازمان به محوریت شهرستان مرودشت می باشیم.

سلیمانی‌ها| افتتاح ۱۵۱ پروژه محرومیت‌زدایی با رمز «یا محمد رسول‌الله» در فارس

خبرگزاری فارس ـ لشکر سلیمانی‌ها ؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: سردار یداله بوعلی در آئین افتتاح ۱۵۱ پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه فجر استان فارس که امروز در شهرستان مرودشت و از طریق ارتباط تصویری در ۳۰ نقطه از استان فارس با حضور مجازی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج و تشکر از متولیان این پروژه ها بیان کرد: شعار هفته بسیج امسال «بسیج، پیشرو در خدمت و امیدآفرینی» است، هفته بسیج یادآور رشادت‌های جوانان بسیجی این مرز و بوم است.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه بسیج در همه عرصه ها فعالیت دارد، تاکید کرد: فلسفه وجودی بسیج این است که از ظرفیت آحاد جامعه برای مواجه با مشکلات استفاده کند و از این رو بسیج دارای اقشار مختلف بوده و ۲۲ قشر در این نهاد تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه پایگاه ها و نواحی بسیج در عرصه های مختلف نقش آفرین هستند، تاکید کرد: اگر مسئله ای برای یک سازمان پیش بیاید بسیج برای حل مسئله به آن سازمان کمک می کند.

سردار بوعلی با اشاره به اینکه رویکرد برنامه های بسیج، خدمت خالصانه و مومنانه است، گفت: فرزندان این ملت عزیز امروز از لحاظ سطح فنی در جایگاهی هستند که با ابراز توانمندی‌های خود و با استفاده و تکیه به ظرفیت های داخلی و نیروهای جهادی در مسیر رفع محرومیت ها و مشکلات گام بر می دارند.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه با بیان اینکه در استان فارس شاهد قرارگاه های متعددی هستیم که در راستای محرومیت زدایی و اشتغال نقش آفرینی می کنند، گفت: در شیراز قرارگاه احمد ابن موسی (علیه السلام) که ۱۶ محله محروم را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی ادامه داد: این قرارگاه با هم افزایی سایر نهادها اقداماتی انجام می دهند که در همین راستا پروژه‌هایی را تعریف کرده که شامل ساماندهی محلات، ایجاد اماکن ورزشی، توزیع جهیزیه، تسهیلات و کارگاه های خانگی است.

فرمانده سپاه فجر فارس همچنین به فعالیتهای قرارگاه جوادالائمه (علیه السلام) نیز اشاره کرد و افزود: این قرارگاه ۶ دهستان محروم را تحت پوشش دارد و در زمینه های علمی، فرهنگی،مذهبی و عمرانی فعالیت دارد.

وی به اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان در سطح کل اشاره و اضافه کرد:  فعالیتهای سازمان بسیج سازندگی استان علاوه بر مرکزیت در سطح شهرستان ها و حتی خارج از آن نیز گسترده است و امروز شاهد افتتاح ۱۵۱ پروژه محرومیت زدایی در ۳۰ نقطه از استان فارس توسط این سازمان به محوریت شهرستان مرودشت می باشیم.

سردار بوعلی در ادامه به افتتاح زمین چمن مصنوعی شهدای جهادگر شهرستان مرودشت اشاره و افزود: این زمین چمن مصنوعی با مشارکت سپاه فجر فارس و شهرداری در زمینی به متراژ ۹۰۰ متر مربع با ارزش ۱۵ میلیارد ریال به مناسبت هفته بسیج امروز افتتاح گردید.

شایان ذکر است که در ادامه با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای بسیج و رمز (یامحمد رسول الله) عملیات افتتاح و بهره برداری از ۱۵۱ پروژه مذکور توسط سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس آغاز گردید.

راه‌اندازی ۲۸۶ کارگاه کارآفرینی با اشتغالزایی ۱۱۰۰ نفر در سال جاری

 مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر فارس نیز در این مراسم گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۸۶ کارگاه با اشتغالزایی قریب به هزار و ۱۰۰ نفر با کمک بسیج سازندگی استان فارس و دستگاه های اجرایی همکار نظیر کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی و... اجرا و راه اندازی شده است.

اسماعیل قزل سفلی با اشاره به افتتاح ۱۵۱ پروژه محرومیت زدایی توسط سپاه فجر فارس، گفت: از این تعداد پروژه، ۹۵ مورد آن عمرانی و ۵۶ پروژه اشتغال‌زایی می باشد که در ۳۰ نقطه استان فارس به ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده که بودجه آن توسط سپاه فجر، خیرین و مشارکت دستگاه های دولتی تامین شده است.

وی به افتتاح ۹۵ پروژه‌های عمرانی در راستای محرومیت زدایی به مناسبت هفته بسیج اشاره کرد و گفت: اجرای ۷ پروژه چمن مصنوعی با متراژ ۱۰ هزار و ۳۰۰ متر مربع به ارزش تقریبی ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، احداث ۹ پروژه‌های آب رسانی نظیر استخر ذخیره آب، لایروبی قنات، انتقال آب شرب به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال و احداث ۳ پل بین راهی، احداث ۲ مدرسه، احداث ۶۲ مسکن ویژه محرومین و نیازمندان، احداث ۶ پروژه محرومیت‌زدایی فرهنگی نظیر خانه عالم، و مسجد و کارگاه‌های اشغال‌زایی به ارزش تقریبی ۵۱ میلیارد ریال بخشی از پروژه‌های قابل افتتاح هفته بسیج سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس در ادامه نیز به ۶۵ پروژه اشتغال‌زایی هفته بسیج اشاره و افزود: این پروژه ها شامل کارگاه های خیاطی، پرورش شتر مرغ، بسته بندی عسل، مربا و خرما، پرورش قارچ، تولید سرکه و میوه، پرورش بوقلمون، تهیه فراورده های لبنی و صنعتی، تولید ماسک و صنایع چوب به ارزش ریالی ۴۰ میلیارد ریال و اشتغال بیش از ۶۵۰ شغل مستقیم و بیش از ۸۰۰ شغل غیرمستقیم می‌باشد.

قزل سفلی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۸۶ کارگاه با اشتغالزایی قریب به ۱۱۰۰ نفر با کمک بسیج سازندگی استان فارس و دستگاه‌های اجرایی همکار نظیر کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی و... اجرا و راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول