اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جلوگیری از صدور بلیط برای مسافران مبتلا به کرونا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس از اعمال محدودیت برای جابجایی مسافران خبر داد و گفت: مسافران جاده‌ای که قصد سفر با ناوگان مسافربری عمومی را دارند، پیش از سفر از طریق سایت Www.safarvip.com نسبت به وضعیت سلامتی خود اطمینان حاصل کنند.

جلوگیری از صدور بلیط برای مسافران مبتلا به کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس ، علیرضا سیاهپور افزود : بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و بخشنامه‌های صادر شده ، شرکتهای حمل و نقل زمینی مسافر،  مجاز به صدور بلیط برای مسافرانی که مبتلا به بیماری کرونا می باشند ، نیستند.

وی ادامه داد : از همین رو تقاضا داریم مسافران جاده ای قبل از اقدام به تهیه بلیط نسبت به استعلام وضعیت خود در پایگاه داده ای از طریق کد ملی اقدام نمایند.

سیاهپور بیان کرد: علاوه بر این شرکت های حمل و نقل مسافر نیز در این خصوص می بایست در زمان فروش بلیط برای اتوبوس، مینی بوس و سواری‌های کرایه ای بین شهری ( اعم از فروش اینترنتی و یا حضوری بلیط) استعلام لازم از سکوی سروا را به عمل آورده و در صورت عدم وجود محدودیت برای هر مسافر، بلیط را صادر نمایند.

وی خاطرنشان ساخت : در ابتدای شروع سفر ناوگان حمل و نقل مسافربری جاده ای  و همچنین در اطراف پایانه ها تحت هیچ عنوان ناوگان مسافری مجاز به مسافر گیری نمی باشد که در صورت تخلف برخوردهای قانونی با شرکت های خاطی صورت می پذیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: در صورت وجود مسافر بین راهی در طول مسیر، رانندگان قبل از سوار شدن مسافر از طریق تلفن وضعیت او را از شرکتهای بالادستی خود استعلام نمایند و شرکت ها نیز مکلف شده اند در چنین مواردی استعلام وضعیت سلامت مسافر از سکوی سروا را انجام داده و در صورت عدم وجود محدودیت، بلیط را صادر نمایند.

سیاهپور همچنین با بیان اینکه هماهنگی ، اقدامات و آموزش های لازم در خصوص وظیفه شاغلین در خصوص مسئولیت های اجتماعی، اخلاقی، قضایی و حرفه ای که متوجه شرکت ها و شاغلین بخش حمل و نقل جاده ای مسافر است به عمل آمده ، گفت : با توجه به اینکه محدودیتهای اعمال شده کرونایی از سوی ستاد ملی کرونا در این ایام باعث می گردد که بخش عمده ای از جابجایی های مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای صورت پذیرد ، این اداره کل از ابزار نظارتی خود برای رعایت دقیق دستورالعمل‌ها کمک گرفته و نظارت بر وظیفه شرکتهای حمل و نقل مسافر برای استعلام وضعیت سلامت مسافران را به طو جدی اعمال می کند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول