اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

یک پایگاه بسیج موفق در رفسنجان؛ از پیشتازی نذر خون تا صفر کردن سرقت

پایگاه بسیج شهید اسماعیلی شهرستان رفسنجان یکی از پایگاه‌های موفق بوده که توانسته در کنار فعالیت‌های علمی و جهادی خود در کمک‌های مؤمنانه و نذر خون هم پیشتاز باشد.

یک پایگاه بسیج موفق در رفسنجان؛ از پیشتازی نذر خون تا صفر کردن سرقت

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، پایگاه شهید اسماعیلی یکی از پایگاه‌های موفق شهرستان رفسنجان است که طی حدود 10 سال فعالیت خود توانسته در مسیر خدمت به خلق‌الله جهادگونه عمل کند و در کنار افتخاراتی که کسب کرده برکت‌های زیادی هم به بار بیاورد.

محمد رنجبر فرمانده پایگاه شهید اسماعیلی رفسنجان اظهار داشت: فعالیت‌های این پایگاه بیشتر در زمینه‌های فرهنگی، تربیت‌بدنی، تعلیم و تربیت است و علاوه بر این فعالیت‌ها، در زمینه‌های دفاعی، امنیتی، علمی پژوهشی، سازندگی و فضای مجازی فعالیت داریم که در این خصوص تیم فضای مجازی و تولید محتوا در سطح شهرستان راه‌اندازی کرده‌ایم.

پایگاه شهید اسماعیلی که جایزه پایگاه برتر شهرستان در زمینه گشت‌های محله‌محور از عملیات ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رفسنجان را هم دریافت کرده توانسته سرقت در خصوص سیم و کابل در محدوده پایگاه را به صفر برساند که این روزها این سرقت‌ها بیش از پیش خود را نمایان می‌کند.


ارسال 450 بسته اقلام خوراکی و 1500 گونی جهت سیل‌بند به منطقه سیل‌زده زهکلوت

دریافت جایزه برترین حلقه صالحین شهرستان رفسنجان در سال ۹۸ هم توسط حلقه شهید حججی پایگاه شهید اسماعیلی یکی دیگر از افتخارات این پایگاه بوده که می‌توان به آن اشاره کرد.

اما اعضای این پایگاه نسبت به اردوهای جهادی که مشکل‌گشای مناطق محروم دور و نزدیک کشور و بوده و هست هم ورود کردند و با برگزاری دو اردوی جهادی در حوزه ساختمان‌سازی خدمت کردند.

رنجبر اظهار کرد: در زمان سیل زهکلوت که سال گذشته به وقوع پیوست، 450 بسته اقلام خوراکی جمع‌آوری کردیم و به همراه یک‌هزار و 500 گونی جهت ساخت سیل‌بند و مقابله با سیل برای این منطقه سیل‌زده توسط  سازندگی ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان ارسال کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در واقع سعی کردیم بیشتر در زمینه فضای مجازی فعالیت کنیم، الحمدالله با آموزش و جذب افراد توانا توانستیم یک تیم فضای مجازی پایگاهی تشکیل دهیم و استقبال خیلی خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

نذر خون بسیجیان

اما «خون» کلمه‌ای که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری حیات‌بخش است و با وجود بیماری کرونا شاهد کمبود ذخایر خونی در کل کشور و همچنین رفسنجان هستیم که این پایگاه مقاومت بسیج در نذر خون پیشتاز بوده و برای نجات بیماران نیازمند به عنوان اولین پایگاه به همراه سایر بسیجیان خون خود را اهدا کردند.

رنجبر با اشاره به پخش پوسترهای آموزشی و راهکارهای مقابله با ویروس منحوس کرونا در سطح شهرستان از انجام چندین مرحله محلول‌پاشی و ضدعفونی معابر در سطح شهرستان یاد کرد.

فرمانده پایگاه بسیج شهید اسماعیلی رفسنجان خاطرنشان کرد: دو مرحله جمع‌آوری کمک مومنانه داشتیم که در مرحله اول ۷۲بسته به ارزش تقریبی ۴۱۴هزارتومان و در مرحله دوم به ارزش ۴ میلیون تومان جمع‌آوری و توزیع کردیم و این خدمات همچنان ادامه خواهد داشت.دریافت جایزه آمر به معروف و ناهی از منکر از ناحیه مقاومت بسیج شهرستان از دیگر افتخارات این پایگاه بسیج بوده و همچنین فعالیت‌های ورزشی از جمله والیبال، فوتسال و اسنوکر هم در کنار سایر فعالیت‌های پایگاه را می‌توان نام برد.

وی یادآور شد: حضور بسیجیان پایگاه ما در ایست بازرسی و ایستگاه سلامت در فروردین ۹۸ برای جلوگیری از ورود مسافران به داخل شهرستان و ممانعت از پخش ویروس کرونا توسط بسیجیان پایگاه و گردان بیت‌المقدس حوزه خاتم‌الانبیا(ص) دیگر فعالیت‌های ما طی دوران کرونا بوده و در حال حاضر هم هرجا نیاز باشد ورود کرده و پای کار خواهیم بود.

رنجبر با بیان اینکه به عنوان پایگاه علمی شهرستان رفسنجان انتخاب شده‌ایم و بیشتر سعی کردیم در زمینه‌های علمی و پژوهشی فعالیت کنیم، افزود: در این حوزه برگزاری کلاس‌های حضوری و مجازی برای دانش‌آموزان محروم و مستعد را در پیش گرفته‌ایم.

وی در پایان با بیان اینکه از تک‌تک بسیجیان پایگاه شهید اسماعیلی به ویژه خفاجه، فرمانده سابق حوزه خاتم الانبیاء (ص)که تمام فعالیت‌های ذکرشده را مرهون حمایت وی و تلاش‌ بسیجیان هستیم، تصریح کرد: همچنین اگر دستاوردی نصیب پایگاه شده همه حاصل زحمات این دوستان بوده که از صمیم قلب آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای این عزیزان و عاقبت به‌خیری آنها دارم.

انتهای پیام/80016/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول