اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

قاتل خاموش در خراسان رضوی 11 قربانی گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی از رشد چشمگیر امار گازگرفتگی‌های پاییز امسال خبر داد و گفت: در مهرماه و آبان ماه پائیز امسال تلفات مسمویت گاز co با رشدی چشمگیر به ۷ نفر رسید و در روزهای ابتدای آذر با از دست دادن ۴ هم استانی دیگر( ۲ نفر مرد و ۲ نفر زن ) آمار مرگ میر قاتل خاموش تا به اینجای پائیز به ۱۱ نفر افزایش پیدا کرد.

قاتل خاموش  در خراسان رضوی 11 قربانی گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی خراسان رضوی، دکتر سید آریا حجازی با اعلام اینکه در فصل پائیز توجه به مسائل ایمنی وسایل گازسوز جدی گرفته نمی‌شود به آمار دوماهه اخیر اشاره کرد و افزود : در مهرماه و آبان ماه پائیز امسال تلفات مسمویت گاز co با رشدی چشمگیر به ۷ نفر رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی ‌همچنین افزود : از این تعداد ۳ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند و در روزهای ابتدای آذر با از دست دادن ۴ هم استانی دیگر( ۲ نفر مرد و ۲ نفر زن ) آمار مرگ میر قاتل خاموش تا به اینجای پائیز به ۱۱ نفر رسید این در حالیست که در سه ماهه پائیز سال ۹۸ کل درگذشتگان از گازگرفتگی به ۱۰ نفر رسیدند.

وی با اعلام این آمار از خانواده‌های خراسانی خواست تا بار دیگر با مرور نکات ایمنی وسایل گازسوز از رعایت این نکات اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز از سازمان‌های ذی‌ربط همچون آتش نشانی و واحد آموزش شرکت گاز خراسان رضوی مسائل آموزش ایمنی را دنبال کنند.

حجازی تاکید کرد: همچنان علت بسیاری از فوت‌های ناشی از مسمومیت گاز به خاطر دست کم گرفتن رعایت نکات ایمنی است و ما شاهد آن هستیم که با یک بررسی ساده و رعایت برخی نکات جان این عزیزان به خطر نمی‌افتاد.

طبق گزارشی که پزشکی قانونی خراسان رضوی خردادماه امسال منتشر کرد، طی سال گذشته، ۵۴ نفر در استان به دلیل مسمومیت با منواکسیدکربن فوت کردند که ۴۳ نفر آنان(معادل 80درصد) مرد و بقیه زن بودند، بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از گازگرفتکی در خراسان رضوی طی بهمن ماه سال گذشته با ۱۳ قربانی و کمترین میزان مرگ و میر در این ارتباط مربوط به ماه‌های مرداد، شهریور و مهر ماه بوده  است. 

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول