اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۸۸ نفر رسید/نکات بهداشتی در فصل سرما

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 288 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 6 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید 19 جان خود را از دست دادند.

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۸۸ نفر رسید/نکات بهداشتی در فصل سرما

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 288 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 6 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید 19 جان خود را از دست دادند.

دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 456 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 195 بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٩ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 14577 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 
 وی اذعان داشت: از 426 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود 66 درصد نمونه ها مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های کهگیلویه( 44 درصد)، بویراحمد ( 18 درصد)، گچساران( 14 درصد )، باشت( 9 درصد)، چرام( 9 درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بودند که اگر این روند افزایشی ادامه پیدا کند طی ٢ تا ٤ هفته آینده شاهد افزایش حدودا ٢ برابری مرگ و میر در کهگیلویه خواهیم بود و  شهرستان های چرام و باشت نیز به وضعیت قرمز خواهند رسید.
 
دکتر یزدان پناه گفت: با توجه به شیوع کرونا و سیر صعودی آن در فصل سرما و بروز بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی، افزایش سیستم ایمنی بدن یک اصل مهم و ضروری برای مقابله با این بیماری‌ها به شمار می‌رود و مصرف مایعات گرم، سوپ، نوشیدن آب به اندازه  نیاز بدن، باید بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گیرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، تقویت مستمر سیستم ایمنی بدن اصل مهمی است که اهمیت آن در فصل سرما دوچندان می‌شود.
 
وی در پایان افزود: اگر چه تاکنون راه قطعی درمان کرونا حاصل نشده است اما می‌توان با رعایت رژیم غذایی مناسب و انجام حرکات ورزشی، ایمنی بدن در برابر کرونا را تا حد زیادی افزایش داد.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر بیشترین راههای ابتلا به این بیماری از طریق دورهمی های خانوادگی و شرکت در تجمعات می باشد که مردم باید کاملا رعایت نمایند تا خطر ابتلا و مرگ و میر کاهش یابد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول