اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

هفته پُربرکت بسیج برای کرمانی‌ها؛ از پروژه‌های محرومیت‌زدائی تا توزیع 14 هزار بسته معیشتی

به مناسبت هفته بسیج، بیش از 9 میلیارد تومان پروژه‌های مسکن محرومان با کمک بسیج سازندگی و کمیته امداد کرمان و همچنین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با حضور فرمانده سپاه ثارالله افتتاح شد.

هفته پُربرکت بسیج برای کرمانی‌ها؛ از پروژه‌های محرومیت‌زدائی تا توزیع 14 هزار بسته معیشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت،  سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در  مراسم افتتاح پروژه‌های مسکن و اقتصاد مقاومتی در شهرستان جیرفت با کمک بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: امروز افتتاح مجموعه خدمات اجتماعی سپاه استان که بخشی از آن به کمک کمیته امداد برای ساخت خانه برای محرومان و بخش دیگری توسط بسیج مستضعفان استان مدیریت شد، در سطح استان شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: خدمت به مردم و خدمت اجتماعی یکی از وظایف و رسالت جدی امروز ما است. شاید در قانون اساسی چنین چیزی را برای ما مشخص نکرده‌اند اما آن‌چه که مقام معظم رهبری از ما می‌خواهند، توجه جدی به خدمات اجتماعی است.

 

معروفی با اشاره به اینکه دشمن به‌دنبال ناامیدی مردم است و ما به سادگی نمی‌توانیم از آنها بگذریم، گفت: امروز هر کس به سادگی از کنار ناملایمات مردم بگذرد، انقلابی نیست ولو اینکه خود را انقلابی بداند.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی با مردم تعریف می‌شود و مردم به عنوان محور انقلاب هستند چون ۴۱ سال از امامین انقلاب اطاعت و پای انقلاب ایستادند و اهداف دشمن را یکی پس از دیگری از بین بردند و آن را ناامید کردند.

وی گفت: این مردم ولی نعمت هستند و هرچه بیشتر به جلو می‌رویم بیشتر به حقیقت حرف امام راحل می‌رسیم، با این مضمون که مردم ما از عصر سیدالشهداء(ع) و رسول‌الله (ص) بالاتر هستند.

 معروفی ابراز داشت: شخصیت کم‌نظیری مانند شهید سلیمانی که عصاره انقلاب اسلامی، آبروی ملت ایران، خروجی انقلاب اسلامی و تربیت‌شده ولایت است حیاتش موجب نعمت برای مردم و انقلاب بود و شهادتش هم سبب انسجام بیشتری در کشور ‌شد.

وی گفت: ما نزدیک به یک‌هزار پروژه آماده افتتاح در سطح استان داریم که ۵۰ درصد این پروژه‌ها در هفته بسیج و ۵۰ درصد در سالگرد شهید سلیمانی افتتاح می‌شوند.

 وی عنوان کرد: ۸۶ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد، ۲۶ واحد مسکن محرومان به کمک گروه‌های جهادی، ساخت سه واحد مسکن بهزیستی، سه واحد بازسازی مدرسه، ساخت سه واحد خانه عالم، سالن ورزشی، انتقال آب برای کشاورزی، آبرسانی شرب روستایی به سه روستا، ساخت ۲۷۵ چشمه سرویس بهداشتی و حمام، توزیع ۱۴ هزار و ۳۰۰ بسته کمک معیشتی که با اعتبار چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تهیه شده، در هفته بسیج افتتاح می‌شوند.

 

کارهای جهادی را به سمت محله‌محور برده‌ایم

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در سطح استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: تهیه  و توزیع ۵۰ سری جهیزیه کامل برای خانواده‌هایی که از قبل مشخص شده که اعتبار برای تهیه این جهیزیه‌ها یک‌میلیارد تومان، طرح‌های  اشتعال‌زایی و معیشتی با اعتبار  یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و اشتغال‌زایی ۲۹۹ نفر به‌صورت مستقیم در سطح استان پیش‌بینی شده است.

معروفی خاطرنشان کرد: کارهای جهادی، مزیت‌هایی از جمله پایین‌آمدن زمان و هزینه و مشارکت مردمی را به همراه دارند؛ لذا اصرار ما حرکت در کارهای جهادی است و کارهای جهادی را به سمت محله‌محور برده‌ایم و گروه جهادی کمی نیاز داریم که از خارج استان وارد شود.

در هفته بسیج ۱۴ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی در سطح استان توزیع می‌شوند

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در حاشیه سفر خود به شهرستان جیرفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  خدا را شاکریم در هفته بسیج این توفیق را به‌دست آوردیم در این خطه ارزشمند و در کنار مردم جنوب استان و شهرستان جیرفت حضور پیدا کنیم.

 وی عنوان کرد: امروز پروژه‌های در بخش عمرانی، اشتغالزایی و خدمات‌رسانی در هفته بسیج در سراسر استان  افتتاح شدند.

معروفی بیان کرد: ۸۶ مسکن مددجویان کمیته امداد که با مشارکت سپاه در سراسر استان ساخته شده‌اند به صاحبان آنها تحویل داده شد، همچنین ۲۶ مسکن محروم بسیج سازندگی ساخته، دو مسکن مددجویان بهزیستی، یک باب مسجد، سه باب بازسازی مدرسه، یک خانه عالم، سالن ورزشی ۹ دی، انتقال آب کشاورزی، سه انتقال اب شرب روستایی و ۲۷۵ سرویس بهداشتی و حمام در سطح امروز افتتاح شدند.

وی با اشاره به اینکه جمعا ۴۰۰ پروژه عمرانی و ۸۸۶ پروژه اشتعالزایی افتتاح شد، گفت:  در این پروژه‌های ۲۳۹ شغل به طور مستقیم ایجاد شده و برای هر پروژه ۱۴ میلیون تومان هزینه شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در هفته بسیج ۱۴ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی در سطح استان توزیع می‌شوند و همچنین ۵۰ سری جهیزیه به افرادی که از قبل شناسایی کرده‌ایم تحویل می‌دهیم.

معروفی تصریح کرد: رقم ریالی پروژه‌های عمرانی ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، در حوزه بسته‌های  معیشتی ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، جهیزیه یک میلیارد تومان، اشتعالزایی یک ‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و جمعا ۱۶ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: تمام اقداماتی که با مشارکت کمیته امداد و خودمان انجام می‌دهیم همه اینها هدیه و دستور مقام معظم رهبری است.

 

کمیته امداد و بسیج مولد انقلاب هستند

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان اظهار داشت: در شرایط سخت اقتصادی امروز مددجویان و دیگر اقشار آسیب‌پذیر جامعه دچار مشکل شده‌اند.

وی عنوان کرد: بنا به دستور مقام معظم رهبری دستگاه‌های بسیجی و انقلابی به ویژه کمیته امداد و بسیج مولد انقلاب هستند و فراتر از آن‌چه که تکلیف سازمانی برای آنها تعریف شده در این عرصه حضور پیدا کنند و ما در استان کرمان در این زمینه یک‌ نماد موفقیت را به نمایش می‌گذاریم.

صادقی بیان داشت: کمتر از یک ماه پیش چهار استان به عنوان‌ پایلوت در زمینه ساخت مسکن مددجویان در کشور در نظر گرفته شده که استان کرمان اولین استان در این زمینه بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد: ظرفیت‌های ناشناخته‌ای در همه عرصه‌ها در استان کرمان وجود دارد که ما نتوانستیم آنها را شناسایی کنیم. یقین داریم تحریم برکت است تا بتوانیم تولید کنیم و ‌آن‌چه اقتصاد ما را در دنیا به عرصه معروفیت می‌رساند، تولید است.

وی با اشاره به اینکه ما اعتبار برای ساخت مسکن داریم، گفت: درخواست داریم ۱۰۰ قطعه زمین در روستاهای شهرستان‌ جیرفت در اختیار ما قرار دهند و ما با کمک مجموعه بسیج و گروه‌های جهادی می‌توانیم تا پایان سال همه آنها را بسازیم و تحویل مددجویان دهیم.

 انتهای میان/۸۰۰۱۸/ب/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول