اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افزایش ۱۶ درصدی مصرف گاز توسط نیروگاه‌های فارس

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به مصرف سه میلیارد و ۸۰۴ میلیون و ۴۳۶ هزار مترمکعب گاز توسط نیروگاه‌های فارس از افزایش ۱۶ درصدی میزان مصرف نسبت به شش ماه نخست سال گذشته خبر داد.

افزایش ۱۶ درصدی مصرف گاز توسط نیروگاه‌های فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز فارس، غلامعباس حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: بر این اساس میزان سوختی که پنج نیروگاه فارس در شش ماهه نخست امسال  دریافت و مصرف کرده اند، سه میلیارد و ۸۰۴ میلیون و ۴۳۶ هزار مترمکعب بوده است.

وی  با بیان این‌ که مصرف گاز نیروگاه‌ها در مدت مشابه سال گذشته سه میلیارد و ۲۵۴ میلیون و ۷۴۳ هزار  مترمکعب بود، اظهار داشت: مصرف گاز در نیروگاه های فارس امسال ۱۶ درصد افزایش داشته است.

حسینی تاکید کرد: با گازرسانی صحیح و به‌ موقع به نیروگاه‌های استان و تامین گاز آنها، مصرف سوخت مایع در نیروگاه های یک ، دو و سه کازرون ، جهرم، حافظ و سیکل ترکیبی به حدود صفر رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس ادامه داد: امیدواریم مصرف گاز در نیروگاه ها بدون اعمال محدودیت مصرف، تا پایان امسال استمرار داشته باشد.

وی همچنین درباره مصرف گاز صنایع فارس نیز توضیح داد: صنایع عمده و فوق عمده استان ، بزرگ ترین مصرف کنندگان گاز فارس هستند به صورتی که مصرف گاز در صنایع سیمان از ابتدای امسال برابر با ۲۶۱ میلیون و ۴۰۸ هزار مترمکعب، صنایع فولاد و ذوب آهن برابر ۳۴۸ میلیون و ۲۵۶ هزارمترمکعب، پتروشیمی ها برابر با ۸۵۸ میلیون و  ۵۳۴ هزار مترمکعب و پالایشگاه ها برابر با ۱۰۲ میلیون و ۱۳ هزار متر مکعب بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز فارس با اشاره به افزایش ۸۵ درصدی گازرسانی به صنایع استان تصریح کرد: با تلاش های انجام شده، این شرکت توانسته در برنامه‌ریزی‌های مربوط به گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها به  اهداف تعیین شده خود دست یابد. 

حسینی افزود: هم‌اینک با تلاش‌های صنعتگران گاز فارس و حمایت های دولت تدبیر و امید، بیش از هشت هزار و ۱۸۶ واحد صنعتی از نعمت ارزشمند گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: سرعت بخشیدن به روند گازرسانی به صنایع، علاوه بر جهش تولید، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، موجب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می شود.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول