اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

هر دُز واکسن کرونا 25 تا 37 دلار

شرکت «مدرنا» اعلام کرد: دولت‌ها باید بین 25 تا 37 دلار برای هر دُز واکسن این شرکت پرداخت کنند که تقریبا برابر قیمت واکسن آنفلوآنزاست.

هر دُز واکسن کرونا 25 تا 37 دلار

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس شرکت مدرنا در مصاحبه‌ای با هفته نامه آلمانی ویل ام زونتگ، گفت: دولت‌ها باید بین 25 تا 37 دلار برای هر دوز واکسن شرکت مدرنا پرداخت کنند.

استفان بانسل، مدیرعامل مدرنا گفت: «با توجه به هزینه سیستم سلامت، در زمانی که یک نفر به شدت به کووید 19 مبتلا می‌شود، این قیمت عادلانه است.»

درحالی که قیمت نهایی به میزان سفارش بستگی دارد، بانسل گفت این شرکت علاقه ای به  دریافت «اکثر سود» ندارد و قیمت این واکسن را با قیمت واکسن آنفولانزا مقایسه کرده است. مدرنا می‌خواهد حدود 20 میلیون دوز از این واکسن را تا پایان سال تولید کند و مقداری از آن قرار است امسال در اروپا توزیع شود.

وی افزود مدرنا در حال حاضر در حال مذاکره با کمیسیون اروپا برای تامین واکسن است. یکی از موضوعاتی که طرف‌ها قرار است بر سر آن توافق کنند، هزینه رزرو کردن این واکسن است. در عین حال، هنوز هیچ قراردادی میان طرفین بسته نشده است و مذاکرات در مراحلی پایانی قرار دارد.

وی افزود تنها چند روز تا نهایی شدن قرارداد مانده است.

به نوشته راشاتودی، مدرنا اعلام کرده است که قیمت این واکسن کمتر از ارزش واقعی آن است، اما (در حقیقت) این کار با این قصد انجام شده تا هزینه های همه گیری را تا زمان تحت کنترل درآوردن ویروس، پایین تر نگه دارند.

با این حال، سفارش با میزان کم واکسن مدرنا، قیمت آن را دو برابر گران تر از واکسن شرکت فایزر و بایون تک می‌کند.

اوایل ماه جاری میلادی، شرکت مدرنا از موفقیت 94.5 درصدی واکسن تولیدی اش در برابر کرونا خبر داد. همچنین این شرکت اعلام کرد قصد دارد تا مجوز استفاده اضطراری از واکنش در آمریکا را از مقامات در هفته آتی دریافت کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول