اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

جنگ در اتیوپی| شهر «عداقا حمسوس» به دست ارتش افتاد

ارتش اتیوپی پیش از ظهر امروز توانست کنترل شهر «عداقا حمسوس» در اقلیم تیگرای را به دست بگیرد.

جنگ در اتیوپی| شهر «عداقا حمسوس» به دست ارتش افتاد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درگیری ارتش اتیوپی و نیروهای اقلیم «تیگرای» از ۱۸ روز پیش آغاز شده و کماکان ادامه دارد و تلاش سازمان ملل و مجامع بین‌المللی برای آتش‌بس تا کنون به جایی نرسیده است. در همین حال ارتش اتیوپی اعلام کرد که توانسته کنترل شهر «عداقا حمسوس» را  در ۹۷ کیلومتری شهر «میکیلی» (مرکز اقلیم تیگرای) به دست گیرد.

به نوشته وبسایت روزنامه البیان، ارتش اتیوپی همچنین اعلام کرد که از توپخانه سنگین و تانک برای محاصره شهر «میکیلی» بهره خواهد برد و به غیر نظامیان هشدار داد که شهر را ترک کنند.

«دیجین تسیجایی» سخنگوی ارتش اتیوپی در این باره گفت که مرحله پیش رو سرنوشت‌ساز است و قرار است شهر «میکیلی» با تانک محاصره شود و پس از پایان درگیری‌ها در مناطق کوهستانی نیروهای ارتش اتیوپی به سمت چاههای نفتی پیشروی خواهند کرد.

این برای اولین بار در تاریخ اتیوپی است که میان دولت مرکزی و یکی از ایالت‌های دهگانه این کشور درگیری رخ می‌دهد. این درگیری‌ها از ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان) آغاز شده است که دلایل تاریخی و قومیتی دارد، (جزئیات بیشتر)


موقعیت اقلیم «تیگرای» در شمال اتیوپی

طبق گفته منابع محلی، در حال حاضر تمامی امکانات ارتباطی از جمله خط تلفن و اینترنت در مناطق درگیری قطع است و رسانه‌ها نیز به سختی امکان حضور در این مناطق را دارند.

شب گذشته نیز نیروهای ارتش فدرال اتیوپی توانستند شهرک «ادیجرات» را در 116 کیلومتری شمال «میکیلی» به تسلط خود در آورند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول