اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

نامه دانشجویان بسیجی به سلطانی‌فر| چطور برای مربیان خارجی بودجه هست، برای ازدواج جوانان نه؟

جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان نوشتند: چطور برای پرداخت دستمزد مربیان خارجی بودجه هست اما وقتی نوبت به حل مشکلات جوانان، به خصوص ازدواج آنان می‌رسد، حرف از کمبود بودجه به میان می‌آید؟

نامه دانشجویان بسیجی به سلطانی‌فر| چطور برای مربیان خارجی بودجه هست، برای ازدواج جوانان نه؟

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران طی نامه‌ای به سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نوشتند: چطور برای پرداخت دستمزد مربیان خارجی بودجه هست اما وقتی نوبت به حل مشکلات جوانان، به خصوص ازدواج آنان می‌رسد، حرف از کمبود بودجه به میان می‌آید؟

متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

جناب آقای سلطانی فر؛ وزیر محترم ورزش و جوانان

با سلام؛

همانطور که مستحضر هستید مسئله ازدواج جوانان که یکی از مهمترین مسائل کشور و مورد تاکید دائمی مقام معظم رهبری بوده و هست، این روزها، به دغدغه و نگرانی  خانواده‌ها افزوده است. اگر جوانی در کشور تصمیم به ازدواج بگیرد باید از هفت‌خوانی بگذرد که عملا نیل به آن امری محال است. هفت خوانی که مشکلات اقتصادی و شغلی نمونه‌ای از آن ها است.

جناب آقای سلطانی فر

وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی و حتی بیشتر از آن کارساز نیست و باید راه حل را در جایی دیگر یافت. ما در این نامه قصد بازگو ‌کردن مشکلات اقتصادی، تورم، رکود، بی ثباتی بازار، کمبود شغل، عدم اهمیت به رونق  تولید و حمایت از کالای داخلی ، افزایش روزانه قیمت‌ها و پرداختن به آنها را نداریم.

ما می‌خواهیم به قانونی اشاره کنیم که ۱۵ سال از تصویب آن گذشته، اما هنوز منتظر تهیه و اجرای آیین نامه‌ای ست که قرار بود به فاصله 3 ماه پس از تصویب ارائه شود.

قانون تسهیل ازدواج جوانان؛ قانونی با 13 ماده و 4 تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و هفت آذرماه سال 1384 به تصویب مجلس شورای اسلامی و در تاریخ هفتم دی ماه همان سال به تایید شورای نگهبان رسید.

در ماده 11 قانون مذکور چنین آمده: «آیین‌نامه اجرایی این قانون پس از تصویب اساسنامه صندوق توسط مجلس شورای اسلامی، ظرف مدت سه ماه توسط دولت تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.» 

همچنین در ماده 12 این قانون به نظارت بر اجرای آن نیز چنین اشاره شده : « گزارش اجرای این قانون هر شش ماه یکبار توسط دولت تهیه و به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.»

هرچند که در زمان تصویب قانون تسهیل ازدواج جوانان، وزارتی که هم اینک شما متصدی آن هستید وجود نداشته است. اما اکنون ارتباط بین این قانون و وزارت ورزش و جوانان کاملا مشهود بوده و لزوم پیگیری آن، توسط شما به عنوان وزیر جوانان احساس می‌شود. البته آن طورکه عیان است، وزارت ورزش و جوانان امروز بیشتر به وزارت ورزش بدل شده و عملا در موضوع جوانان برنامه  ویژه و راهگشایی در دست اقدام ندارد.

آقای وزیر!

چطور برای پرداخت دستمزد مربیان خارجی بودجه هست اما وقتی نوبت به حل مشکلات جوانان همین مملکت، به خصوص ازدواج آنان می‌رسد، حرف از کمبود بودجه به میان می‌آید؟

شگفتا که افتتاح مراکز مشاوره، سامانه مشاوره آنلاین و حواله دادن ازدواج جوانان به مجمع ملی خیرین را نشانه تسهیل گری برای ازدواج جوانان و در سطح اقدامی درخور وزارت جوانان می‌دانید.

آیا افتتاح مرکز مشاوره، با همه اهمیت و لزوم، جای تامین مسکن انبوه و ارزان، اشتغال و حقوق کافی را می‌گیرد؟!

لذا از شما خواستاریم پاسخ و اقدامی درخور و قاطع در برابر عدم اجرای قانون فوق داده و پیگیری‌های لازم جهت اجرای این قانون را مبذول فرمایید و در برداشتن حداقل یک گام در جهت تسهیل ازدواج جوانان سهیم باشید.

در آخر پیشنهاد می‌کنیم اگر قرار است رویه و سیاست گذاری‌های این وزارت خانه به همین منوال ادامه یابد، نام ان را به "وزارت ورزش برای جوانان"  تغییر دهید تا دست کم انتظاری برای حل مشکلات اساسی جوانان از سوی این مجموعه وجود نداشته باشد.

والسلام علی من اتبع الهدی

 بسیج دانشجویی دانشگاه‌های:

الزهرا (سلام الله علیها)
مذاهب اسلامی
آل طه
فرهنگیان تهران
صنعت هواپیمایی
پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور
فنی دکتر شریعتی
پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
تربیت مدرس
انقلاب اسلامی
مطهری واحد خواهران
روابط بین الملل
شهید شمسی پور
شاهد
آزاد اسلامی واحد تهران شمال
صدرا
علوم و فنون قرآن تهران
صداوسیما

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول