اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

انتخاب و معرفی مهندس طراح معماری برای ساخت و ساز غیرحضوری شد

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران از فراهم شدن امکان انتخاب و معرفی مهندس طراح معماری به صورت برخط از طریق کارتابل شهروندی در سامانه تهران من خبر داد.

انتخاب و معرفی مهندس طراح معماری برای ساخت و ساز غیرحضوری شد

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، حامد سلیمی مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه، درباره امکان معرفی مهندس طراح معماری گفت: مطابق قانون نظام مهندسی ساختمان، انتخاب و معرفی مهندس طراح معماری توسط (مالک/ متقاضی) صدور پروانه صورت می‌گیرد، بدین جهت در راستای فرآیند هوشمندسازی و به منظور رفاه حال شهروندان تهرانی و تسریع در امور، امکان انتخاب و معرفی مهندس طراح معمار از طریق کارتابل شهروندی مالکین در سامانه تهران من فراهم شد.

وی افزود: دیگر نیازی به مراجعه حضوری مالک نبوده و متقاضیان می‌‌توانند با مراجعه به سامانهurban.tehran.ir و با استفاده از نام کاربری شهروندی خود اقدام به ثبت اعتراض و دفاعیه کنند.

وی افزود: در صورتی‌که متقاضی فاقد حساب کاربری شهروندی باشد، ابتدا باید در سامانه تهران من (my.tehran.ir) ثبت نام کرده و پس از دریافت پیامک حاوی نام کاربری و رمز ورود برای ثبت تعهدنامه صیانت از نام کاربری، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کند.

سلیمی تأکید کرد: بعد از تأیید تعهدنامه در دفتر خدمات الکترونیک شهر، (مالک/ متقاضی) می تواند با مراجعه به سامانه urban.tehran.ir و ورود با نام کاربری شهروندی خود، اقدام به انتخاب مهندس طراح معماری کند.

وی گردش کار صدور انواع پروانه ساختمانی را سه مرحله عنوان کرد و افزود: مرحله اول، تشکیل پرونده، ثبت درخواست تا صدور نقشه، مرحله دوم، ارائه نقشه های معماری توسط مالک، صدور و پرداخت فیش عوارض و مرحله سوم، تکمیل مدارک و صدور پروانه است.

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران گفت: متقاضیان پروانه ساختمانی می توانند مهندس طراح خود را که دارای شماره امضاء شهرسازی بوده و صلاحیت و ظرفیت لازم متناسب با پروانه ساختمانی مورد درخواست را دارد از طریق سامانه تهران من معرفی کرده و پس از تأیید وی، از سوی دفاتر خدمات الکترونیک شهر، مراحل تکمیلی صدور پروانه خود را به صورت برخط پیگیری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول