اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

زندیان: پشت مردم از تورم و گرانی و کاهش ارزش پول ملی خم شده است

نماینده مردم بیجار در مجلس گفت: پشت مردم از سنگینی بار تورم، گرانی، کاهش ارزش پول ملی، بیکاری، آشفتگی بازار بورس و آثار ناشی از افزایش حجم نقدینگی خم شده است.

زندیان: پشت مردم از تورم و گرانی و کاهش ارزش پول ملی خم شده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز ( یکشنبه 2 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: باعث افتخار است که به نمایندگی از مردم شهیدپرور بیجار گروس در کنار سایر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خدمت می‌کنم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تراژدی غمبار کم توجهی به معیشت مردم و گرانی تا کی ادامه دارد، تصریح کرد: پشت مردم از سنگینی بار تورم، گرانی، کاهش ارزش پول ملی، بیکاری، آشفتگی بازار بورس و آثار ناشی از افزایش حجم نقدینگی خم شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم مظلوم و محروم استان کردستان و شهرستان بیجار از سختی معیشت و دیگر مشکلات به ستوه آمده‌ و از وعده‌های مکرر عمل نشده مسئولین و دولت‌مردان نا امید و مایوس شده‌اند، عنوان کرد: امیدواریم در مدت باقی مانده از عمر دولت اعتماد سلب شده مردم را با کار جهادی و انقلابی و با همراهی خدمتگذاران مردم در مجلس شورای اسلامی جلب کنید.

زندیان، افزود: در وصف مردم ولایت‌مدار شهرستان بیجار صرفا بسنده می‌کنم به بذل محبت رهبر معظم انقلاب اسلامی که در سفر خود به این شهرستان فرمودند «مردم متدین و انقلابی بیجار علاوه بر افتخارات تاریخی خود در دوران معاصر و در حوادث گوناگون انقلاب  در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس از مرزهای کشور جوهر درخشان خود را نشان دادند که یقینا از یاد نمی‌رود».

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان بیجار دژ محکم استان کردستان، شهدا و سرداران به نامی را تقدیم نظام و انقلاب نموده است، به گونه‌ای که در دوران دفاع مقدس 450 شهید، 64 آزاده، یک هزار و 100 جانباز و 4 شهید مدافع حرم به ویژه شهید پاشاپور یار صدیق شهید پاشاپور را شاهد هستیم.

زندیان، عنوان کرد: شهرستان بیجار از نظر اقتصادی و اجتماعی دارای ویژگی‌های ممتازی از قبیل رتبه اول اراضی کشاورزی، معادن غنی سنگ آهن و ساختمانی، صنایع دستی، فرش آهنی گروس، همجواری با استان‌های زنجان، همدان و آذربایجان غربی و برخورداری از نیروی جوان متعهد و تحصیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود ویژگی‌های انقلابی و اقتصادی علی رغم تلاش‌های که در گذشته در رفع محرومیت و توسعه بیجار صورت گرفته اما این اقدامات هیچ زمانی متناسب با حق مردم و ظرفیت‌های توسعه‌ای این شهرستان نبوده و تاکنون نتوانسته مانع از مهاجرت بی‌رویه به سمت کلانشهرهای کشور به ویژه تهران شود، ادامه داد: این وضعیت آنقدر قابل توجه و مهم بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به شهرستان بیجار فرمودند «حضور داشته باشید و بمانید و بیجار را آباد کنید».

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود تاکید مقام معظم رهبری کماکان وضعیت تاسف‌بار مهاجرت از شهرستان بیجار وجود دارد، گفت: باید پرسید چرا مسئولان و مدیران استان و شهرستانی به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت مهاجرت از شهرستان بیجار توجه نکرده‌اند و در ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها تلاش جدی به عمل نیامده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چه دست‌هایی پشت پرده‌ای منجر به بیکاری و مهاجرت مردم از شهرستان بیجار شده است، عنوان کرد: واحدهایی که در شهرستان بیجار اجرا نشده و تعطیل شده است شامل عدم اجرای پروژه‌های بزرگ کشاورزی و احداث سدهای باباخان و شیخ بشارت، عدم صدور مجوز حفر چاه‌های آب، عدم اجرای گاوداری هزار راسی، عدم تبدیل بیجار به منطقه آزاد تجاری، عدم اجرای کارخانه‎‌های سایپا، پتروشیمی و قطعات بتونی، عدم اجرای راه‌آهن بیجار-زنجان، تعطیلی کشتارگاه مرغ ماهان، تعطیلی کارخانه گچ کردستان می‌شود.

زندیان با بیان اینکه استاندار فعلی کردستان حدود 2 سال است که از شهرستان بیجار بازدید نداشته و از مشکلات مردم اطلاعی ندارد، گفت: فرماندار بیجار در حالی لوح تقدیر فرماندار نمونه استان را دریافت کرده که شاهد تعطیلی 30 الی 40 درصدی واحدهای تولید در بیجار هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه شرایط، مقدمات و ملزومات احداث صنعت فولاد در شهرستان بیجار فراهم بود چرا وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقال این صنعت به شهرستانی دیگر موافقت کرد، افزود:  باید در انتقال صنعت فولاد بیجار به شهرستانی دیگر بازنگری شود و تحقیق و تفحص از فولاد کردستان، ایمیدرو و اداره کل صنایع و معادن شهرستان بیجار را پیگیری می‌کنم.

زندیان در تذکر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: هنوز بیمارستان شهرستان بیجار از داشتن آمبولانس مخصوص انتقال بیماران محروم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول