اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فارس من| انتقاد 5 هزار نفر به حذف ماده 28/ آیا دیگر آموزش و پرورش آزمون استخدامی ندارد؟!

برخی افراد این گلایه را دارند که ماده 28 دانشگاه فرهنگیان حذف شده است و دیگر آزمون استخدامی برگزار نمی‎شود اما آیا دیگر آموزش و پرورش، آزمون استخدامی ندارد؟!

فارس من| انتقاد 5 هزار نفر به حذف ماده 28/ آیا دیگر آموزش و پرورش آزمون استخدامی ندارد؟!

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: برخی مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه «فارس من» با درج سوژه‌ای با عنوان «انتقاد برخی افراد از حذف ماده ۲۸ برای استخدام در آموزش و پرورش» عنوان کردند که قرار است ماده 28 دانشگاه فرهنگیان حذف شود و دیگر آموزش و پرورش، آزمون استخدامی برگزار نمی‌کند.

این افراد که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند، عنوان می‌کنند که امکان جذب در آموزش و پرورش را با حذف ماده 28 از دست می‌دهند. در حال حاضر 5 هزار نفر به این پویش پیوستند.

اما ماده 28 دانشگاه فرهنگیان چیست؟ در ماده28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آمده است: «تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان ‏توسعه آن از طریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و ‏پرورش از میان دانش آموختگان سایر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی ‏کشور و حوزه های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی در «دانشگاه» ‏بلامانع می باشد».‏

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص گلایه این 5 هزار نفر درباره آزمون استخدامی، اظهار کرد: چنین چیزی اصلا صحت ندارد. طبق قوانین و مقرراتی که داریم و بر اساس نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت‌مان، سهمیه‌ها و مجوزهای استخدامی که از سازمان اداری و استخدامی می‌گیریم، به ماده 28 و جذب از طریق کنکور تقسیم می‌شود. 

الهیار ترکمن اضافه کرد: مثل سال‌های قبل، ماده 28 در دستور کار ما هست و ان‌شاءالله مجوز را که گرفتیم در همان اطلاعیه خودش برای ذی‌نفعان اعلام می‌کنیم.

به گزارش فارس، در حال حاضر جذب در آموزش و پرورش از سه طریق دوره های 4 ساله دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، آزمون استخدامی که ماده 28 نیز از آن یاد می‌شود و جذب نیروهای حق‌التدریس، آموزشیار نهضت و مربیان پیش دبستانی است که از طریق مجلس صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول