اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سیمان 35 هزار تومانی نتیجه غیرواقعی بودن اقتصاد است

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: کمبود سیمان و قیمت 35 هزار تومانی آن نتیجه عدم شفافیت و غیرواقعی بودن اقتصاد است.

سیمان 35 هزار تومانی نتیجه غیرواقعی بودن اقتصاد است

احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: ظاهرا کارخانه سیمان با قیاس قیمت جهانی احساس می‌کند در حقش اجحاف می‌شود و گمان می‌برد با صادرات سیمان می‎تواند سود بیشتری کسب کند؛ هیچ وقت هم این را در نظر نمی‌گیرد که به او خوراک مجانی می‌دهند و قیمت انرژی و کارگر در اینجا متفاوت است!!

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارخانه‌های سیمان هر پاکت سیمان را به قیمت 35 هزار تومان به فروش می‎رسانند، افزود: این‌ها نقش شترمرغ دارند و وقتی مواخذه می‌شوند که چرا سیمان را به این قیمت می‌فروشید، می‌گویند با محاسبه قیمت دلار این قیمت جهانی سیمان است و وقتی می‌گویند شما خوراک و انرژی مجانی دریافت می‌کنید، مسائل بیمه، مالیات و دارایی را مطرح می‌کنند.

بیگی اذعان داشت: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه که اقتصاد را واقعی کنیم تا از این همه تار و مار بیت‌المال خلاص شویم.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: همین کارخانه سیمان کلی آلایندگی دارد و هزینه آلایندگی را هم از کارخانه دریافت نکرده‌اند؛ چرا که خود دولت در کارخانه سیمان صاحب سهم است و در نتیجه انگیزه‌ای برای کنترل قیمت ندارد.

وی تاکید کرد: باید از این شرایط دوگانه اقتصادی خود را خلاص کنیم و دولت آینده حتما باید اقتصاد را به سمت واقعی‌سازی ببرد تا از این‌گونه رانت‌ها و بنگاهداری دولت جلوگیری شود.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول