خبرگزاری فارس ـ محمدحسین جلیلوند: مهراله رخشانی مهر در چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور که وزیر آموزشوپرورش و نمایندگانی از وزارت کشور، راه و شهرسازی، علوم، بنیاد شهید، صداوسیما، سازمان بهزیستی و جمعی از معاونان حوزه ستادی از طریق ویدیو کنفرانس در این نشست حضور داشتند و در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: انجام طرحهای پژوهشی، تحقیقاتی و تدوین ضوابط و استانداردها، طراحی فضاهای آموزشی بر اساس استانداردها انجام شده و مناسبسازی فضاهایی آموزشی از مهمترین اقدامات انجام شده توسط این وزارتخانه در راستای مناسبسازی فضاهای آموزشی کشور برای دانشآموزان با نیازهای ویژه است.
وی در خصوص وضعیت پروژههای مناسبسازی شده و در دست اجرا در سال ۹۹ برای دانشآموزان با نیازهای ویژه و در سطح کشور، گفت: در مجموع تا پایان مهرماه 99، تعداد 725 فضای آموزشی در کشور برای معلولان مناسبسازی شده است که تا پایان سال 99، تعداد 571 فضای دیگر مناسبسازی شده و مجموع فضای مناسبسازی شده کشور به یک هزار و 296 فضا خواهد رسید.
رخشانی مهر ادامه داد: در ششماهه اول سال 99، تعداد 25 پروژه با 193 کلاس درس و زیربنایی بالغ بر 27 هزار و 565 متر مربع به بهرهبرداری رسید که در مجموع تا پایان سال 99، تعداد 54 پروژه در قالب 340 کلاس درس و زیربنای 49 هزار و 783 مترمربع به بهرهبرداری خواهد رسید.
انتهای پیام/