اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من|افزایش عرضه روغن در بازار/اتخاذ تمهیداتی برای تامین نیاز صنعت

معاون امور صنایع وزارت صمت ضمن بررسی مهم ترین چالش‌های پیش روی صنعت روغن، بر تسریع در تامین ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه این صنعت تاکید کرد.

فارس من|افزایش عرضه روغن در بازار/اتخاذ تمهیداتی برای تامین نیاز صنعت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «علت کمبود و گرانی روغن خوراکی چیست؟» خواستار بهبود تولید و عرضه روغن نباتی در بازار شدند.

در این مورد مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در نشست با انجمن صنایع روغن نباتی با تاکید بر ضرورت تداوم تولید مناسب روغن مورد نیاز صنف و صنعت و خانوار، ضمن قدردانی سریع از اقدامات دولت و انجمن صنفی روغن نباتی برای تامین نیاز بازار در ماه اخیر، خواستار اتخاذ تمهیداتی برای افزایش ذخایر مورد نیاز صنایع روغن نباتی شد.

وی با تشریح وضعیت تولید روغن در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته افزود: روند تولید با توجه به آمارهای اعلامی مناسب بوده و بازار نباید با کمبودی مواجه باشد.

معاون امور صنایع وزارت صمت ضرورت تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت را که از مهمترین دغدغه های تولیدکنندگان در این بخش بود را مورد تاکید قرار داد و مقرر شد، پیشنهادات این تشکل تخصصی برای تامین مواد اولیه و تامین ارز مورد نیاز برای واردات روغن خام مورد بررسی قرار گیرد.

در این نشست علاوه بر تاکید بر ضرورت تامین مواد اولیه و اتخاذ تمهیداتی برای تامین ارز از سوی بانک مرکزی، موضوعات مربوط به حمل و نقل مواد اولیه از بنادر جنوبی نیز مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم با رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستای تسریع در انتقال مواد اولیه به واحدهای تولید کننده روغن نباتی صورت گرفت.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول