اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

وزیر دفاع روسیه با علی‌اف دیدار کرد

وزیر دفاع روسیه در سفر منطقه‌ای خود به قفقاز بعد از مقامات ارمنستان با رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر دفاع روسیه با علی‌اف دیدار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه با «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «آذرتاگ»، شویگو روز شنبه در رأس هیأتی نظامی وارد باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان شد و با مقامات سیاسی و نظامی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر دفاع روسیه پیش از این دیدار با «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان در ایروان دیدار و بعد از آن راهی باکو شد.

بر اساس این گزارش، این دیدار در مورد مسائل مربوط به بیانیه سه‌جانبه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد توافق آتش بس اخیر در منطقه قره‌باغ کوهستانی بود.

رئیس‌جمهور آذربایجان گفت که توافق مذکور با موفقیت اجرا می‌شود و این مسئله بیانگر این است که دو طرف درگیر برای جلوگیری از تنش طولانی و دست‌یابی به راه حل سیاسی آمادگی دارند.

علی‌اف در دیدار با شویگو از مواضع روسیه در جنگ اخیر در قره باغ، استقرار نظامیان پاسدار صلح روس و مشارکت شخص رئیس جمهور این کشور در آماده کردن سند توافق اخیر که سند سیاسی بسیار مهمی است، قدردانی کرد.

 


دیدار امروز

 

رئیس جمهور آذربایجان همچنین گفت که روسیه و ترکیه دو کشور دوست ما هستند و در اجرای تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت و نظارت بر آتش‌بس مشارکت خواهند داشت.

وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار از استقرار نیروهای پاسدار صلح روس در ۲۳ نقطه نظارت بر آتش‌بس در کریدور اصلی ارمنستان به قره باغ خبر داد و گفت که بازگشت آوارگان به اراضی آزاد شده بر اساس توافق اخیر آغاز شده است.

جمهوری آذربایجان، ارمنستان بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی با وساطت روسیه بامداد سه‌شنبه (۲۴ آبان)  از توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر دادند. براساس این توافق، ارمنستان موظف است اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تا یک دسامبر تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شده است ضمن توقف عملیات‌ها، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی ۴۴ روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

روسیه نیز قرار است نیروهای پاسدار صلح خود را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر کند. بر اساس این توافق، مناطق آغ‌دام و کلبجر طی هفته گذشته از نیروهای ارمنستان تخلیه و این مناطق به نیروهای جمهوری آذربایجان واگذار شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول