اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

هشدار نسبت به منفی شدن رشد اقتصادی آمریکا برای سال آِینده

بانک جی‌پی مورگان آمریکا هشدار داد: ممکن است رشد اقتصادی آمریکا برای ماه‌های نخست سال آینده میلادی هم منفی شود.

هشدار نسبت به منفی شدن رشد اقتصادی آمریکا برای سال آِینده

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، کارشناسان بانک جی‌پی مورگان آمریکا پیش‌بینی کردند: با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست سال 2021 منفی خواهد شد.

دلیل این کاهش رشد اقتصادی اعمال محدودیت‌های کرونانی توسط فعالیت‌های اقتصادی در این کشور با توجه به افزایش قابل توجه مبتلایان به کرونا در آمریکا است.

بانک جی‌پی مورگان در پیش‌بینی خود نسبت به سه ماه نخست سال آینده می‌گوید انتظار می‌‌رود آمریکا رشد منفی یک درصدی را تجربه کند.

کارشناسان این بانک می‌گویند، در حالی که طی ماه‌های گذشته تا چند هفته آینده رشد اقتصادی آمریکا تا حدودی مثبت خواهد شد، اما برای ماه‌های ابتدایی سال 2021 دیگر خبری از روند مثبت نخواهد بود، چرا که با موانعی نظیر اعمال محدودیت‌ها در اقتصاد آمریکا مواجه هستیم.

علیرغم رشد اقتصادی ایجاد شده ناشی از اعمال رفتارهای کمک اقتصادی از سوی دولت و بانک مرکزی آمریکا اما افزایش شدید مبتلایان به کرونا و بستری شدن تعداد زیادی این افراد به بحران جدی در این کشور تبدیل شده، به گونه‌ای که تنها طی هفته‌ای که گذشت یک میلیون نفر به مبتلایان در آمریکا اضافه شده است.

البته لری کودلو، مشاور اقتصادی ترامپ، پیش‌بینی متفاوتی را ارائه داده می‌گوید، از ماه ژانویه به بعد شاهد رشد V‌ شکل اقتصاد آمریکا خواهیم بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول