اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

پایان پاییزه کتاب ۹۹ با فروش قریب به ۲۰ میلیارد تومان

دهقانکار از خرید ۴۵۸ هزار و ۸۳۳ نسخه کتاب به مبلغ ۱۹۸ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۷۳۰ریال در ۸۱۶ کتابفروشی از ۳۱ا ستان کشور در طرح پاییزه کتاب ۹۹ خبر داد.

پایان پاییزه کتاب ۹۹ با فروش قریب به ۲۰ میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس، ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با پایان پانزدهمین دوره طرح‌های یارانه حمایتی از کتابفروشی‌ها با عنوان «پاییزه کتاب ۹۹» گفت: این دوره از طرح پاییزه کتاب ۹۹ که همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آغاز شده بود به مدت هفت روز با مشارکت و استقبال ۸۱۶ کتابفروشی فعال از ۳۱ استان کشور به پایان رسید. تعداد کتابفروشی‌های این دوره در مقایسه با طرح پاییزه کتاب سال گذشته که به مدت ۱۳ روز در ۵۸۵ کتابفروشی برگزار شد، رشد ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد. 

دهقانکار افزود: در این دوره از کل کتابفروشی‌های متقاضی طرح پاییزه کتاب ۹۹، ۶۸۸ کتابفروشی از سایر استان‌ها و ۱۲۸ کتابفروشی از تهران در طرح مشارکت داشتند که در مقایسه با طرح مشابه سال گذشته افزایش ۴۱ درصدی و ۳۲ درصدی را تجربه کرده است. 

وی با بیان اینکه از بین کتابفروشی‌های حاضر در طرح، ۲۱۴ کتابفروشی در کنار فروش حضوری، فروش مجازی نیز داشتند، گفت: ۲۶ کتابفروشی در استان تهران و ۱۸۸ کتابفروشی از سایر استان‌ها فروش مجازی نیز داشتند. این کتابفروشی‌ها توانستند ۱۳ هزار و ۱۹۸ نسخه کتاب بفروشند که از این رقم کتابفروشی‌های تهران سهم هزار و ۷۱۱ نسخه ای و سایر استان‌ها سهم ۱۱ هزار و ۴۸۷ نسخه‌ای داشتند. در پاییزه کتاب ۹۹، دو هزار و ۹۸۳ نفر به صورت مجازی کتاب خریدند که از این تعداد ۲۸۴ تهرانی و دو هزار و ۶۹۹ غیر تهرانی از فرصت خرید مجازی در این طرح استفاده کردند. 

دهقانکار ادامه داد: در پاییزه کتاب ۹۸، ۳۲۰ هزار و ۹۸۶ نسخه کتاب به مبلغ ۹۸ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۳۹۷ ریال فروخته شد اما تعداد کتاب‌های فروخته شده در پاییزه امسال با افزایش ۴۳ درصدی به ۴۵۸ هزار و ۸۳۳ نسخه کتاب به مبلغ ۱۹۸ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۷۳۰ ریال رسیده است. ۹۷ کتابفروشی در تهران در پاییزه کتاب سال گذشته ۴۳ هزار و ۸۳۵ نسخه کتاب فروختند اما ۱۲۸ کتابفروشی در پاییزه کتاب امسال توانستند ۷۰ هزار و ۵۴۸ نسخه کتاب بفروشند که در مقایسه با طرح مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: از کل کتاب‌های به فروش رفته در پاییزه کتاب ۹۸، ۲۷۷ هزار و ۱۵۱ نسخه کتاب در استان تهران به فروش رفته که این رقم در طرح پاییزه ۹۹ با افزایش ۴۰ درصدی به ۳۸۸ هزار و ۲۸۵ نسخه کتاب رسیده است.

دهقانکار با بیان اینکه ۶۵ هزار و ۳۴۷ نفر در پاییزه کتاب سال گذشته کتاب خریدند که این تعداد با افزایش ۸۷ درصدی در پاییزه کتاب سال جاری به ۱۲۲ هزار و ۱۲۷ نفر رسیده است، گفت: ۱۱ هزار و ۱۸۰ شهروند تهرانی در پاییزه کتاب ۹۸ کتاب خریدند که این رقم در پاییزه کتاب ۹۹ با افزایش ۸۵ درصدی به ۲۰ هزار و ۶۶۹ نفر رسید. همچنین ۵۴ هزار و ۱۶۷ نفر در پاییزه سال گذشته در سایر استان‌ها کتاب خریدند که در پاییزه سال جاری با افزایش ۸۷ درصدی به ۱۰۱ هزار و ۴۵۸ نفر رسید.

وی گفت: استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس‌، کردستان، آذربایجان شرقی، گیلان، خوزستان و مازندران جزو پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش بودند و استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، گیلان، خوزستان، آذربایجان شرقی، مازندران و مرکزی جز پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس تعداد کتاب شناخته شدند.  

دهقانکار در پایان به کتابفروشی‌های پرفروش طرح پاییزه کتاب ۹۹ اشاره کرد و گفت: دنیای کتاب قم، پاتوق کتاب شهرکرد، کتاب فرازمند رشت، نشر ثالث تهران، پاتوق کتاب شیراز، شهر کتاب مشهد، کتاب آبان مشهد، ماه‌پیشونی تهران، پاتوق کتاب اراک و فروشگاه بوکتاب بندرعباس رتبه‌های یکم تا دهم کتابفروشی‌ها را به‌لحاظ تعداد کتاب‌های فروخته شده به خود اختصاص داده‌اند.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول