اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تعطیلی همه مراکز استان‌ها و 160 شهر از روز شنبه/ آخرین تصمیم درباره تعطیلی لیگ برتر

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: پروژه واکسن تولیدی ایران با دقت در حال پیشرفت است و 8 شرکت دانش‌بنیان ما پیشتاز هستند و 4 شرکت اوایل زمستان وارد فاز بالینی می‌شوند.

تعطیلی همه مراکز استان‌ها و 160 شهر از روز شنبه/ آخرین تصمیم درباره تعطیلی لیگ برتر

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ندا ایمنی: سیما سادات لاری در نشست خبری مجازی که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد در پاسخ به این سوال که واکسن کرونا چه زمانی به دست مردم خواهد رسید اظهار داشت: پروژه واکسن تولیدی ایران با دقت درحال پیشرفت است و 8 شرکت دانش بنیان ما پیشتاز هستند و 4 شرکت اوایل زمستان وارد فاز بالینی می‌شوند، مسئله واکسن بسیار مهم است و چون این یک قضیه حیاتی است ما با شرکت‌های بین‌المللی در ارتباط هستیم تا بتوانیم فناوری را به کشور وارد کنیم.

وی افزود: کارآزمایی بالینی ابتدا روی صد نفر انجام خواهند شد و تست پی سی آر این افراد باید منفی باشد و شرایط لازم را داشته باشند. نباید در اجرای این پروژه عجله صورت گیرد 7 شرکت اقدامات خود را برای سازمان جهانی بهداشت قرار دارند. برای ما مهم است که سازمان جهانی بهداشت از روند اقدامات ما اطلاع داشته باشد و بر آن صحه بگذارد.

لاری درخصوص وضعیت لیگ‌های برتر توضیح داد: موضع ما با توجه به شرایط موجود تعطیلی لیگ‌های برتر است اما اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد شد. پیشنهاد تعطیلی لیگ‌ برتر از قرارگاه کرونا به ستاد ملی ارسال شده است و شنبه در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: 160 شهرستان ما در وضعیت قرمز هستند که فقط مشاغل گروه یک می‌توانند فعال باشند. مقرر شد سازمان امور اداری و استخدامی وضعیت حضور کارمندان را مشخص کند و به ادارات ابلاغ کند. استاندار تهران در خصوص طرح ترافیک نیز اعلام کرده است که چهارشنبه جزئیات آن را اعلام خواهد کرد و درخصوص لغو طرح ترافیک تاکنون تصمیم خاصی گرفته نشده است.

وی در خصوص اعلام مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی ، افزود:‌ آنچه معیار ماست در خصوص تعداد مبتلایانی است که تست پی سی آر آنها مثبت است و در تمام دنیا نیز همین ملاک است.البته اگر تست فرد مثبت باشد قطعا مثبت است اما اگر منفی باشد ممکن است مثبت باشد و خطا صورت گیرد.و حدود 40 درصد احتمال خطا وجود دارد.

لاری اضافه کرد:‌در اوائل شیوع کرونا ما سیستم ثبت دقیقی نداشتیم و کیت کم بود و ممکن است در آن زمان اختلافاتی در آمار وجود داشته بود. همچنین برخی گزارش های مربوط به تعداد مرگ و میر نیز با تاخیر به دست ما می رسد و ممکن است اصلاحیه های آماری دیر بدست ما برسدیا ممکن است فردی به خاطر بیماری مثلا قلبی فوت شده باشد اما تست کرونایش نیز مثبت باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه عده ای در داروهای مدرن و سنتی دلال کرونا هستند، گفت:باید دارویی به مردم معرفی شود که زیان نداشته باشد و موثر باشد.

وی بیان داشت:اکنون هیچ فرآورده دارویی سنتی و مدرن که بگوییم درمان قطعی کروناست وجود ندارد.اما داروهایی که علائم را کم کند و در دوره بستری را کاهش دارد هست.

لاری  ادامه داد:‌ یکشنبه هفته آینده کمیته علمی طرح های دارویی سنتی که مطرح شده  و کارآزمایی بالینی آن انجام شده قرار است بررسی کند و اگر اثر بخشی ان تایید شود وارد پروتکل درمانی می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد:‌تا یکماه پیش تعداد تست روزانه 20 هزار تست بود اما اکنون به 40 هزار تست رسیده است و افزایش خواهیم داشت.تست های سریع فقط در مراکز خدمات ما که به صورت 24 و 18 ساعته هستند رایگان ارائه می شود.

وی با اشاره به تمهیدات نظارتی در نظر گرفته شده برای ردیابی بیماران کرونایی، افزود: سیستم حمل و نقل قطار و هواپیما به این فرآیند کنترل پیوسته اند و اگر فردی در مرحله صدو بلیط  مثبت شود امکان مسافرت ندارد.

لاری  درخصوص تهیه واکسن کرونا از سوی ایران، بیان داشت: ما  اکنون در تلاش تولید واکسن هستیم اما در پیش خرید واکسن نیز مشارکت داریم و از مجموع 180 کشور 84 کشور پیش پرداخت را کرده اند و ما نیز این کار را انجام داده‌ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه پیش پرداخت 52 میلیون دلار ما در حال انجام است، گفت: باید توجه کنیم این میزان واکسن تنها 10 درصد جمعیت ما را پوشش می دهد و با تو جه به اینکه در حال رایزی و انجام همکاری با برخی شرکت های بین المللی دیگری نیز هستیم  در نهایت می توان تنها 20 درصد مردم را پوشش دهد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درخصوص اجرای طرح غربالگری محله محور یا طرح شهید سلیمانی ، گفت: قطع انتقال زنجیره باید با کمک همه بخش ها و هماهنگی صورت گیرد و هر رزو روزنه های انتقال بسته شود.چرا که کنترل محدودیت های اعمال شده خیلی سخت است.

لاری متذکر شد: برای انجام محدودیتها طرح محله محور در نظر گرفته شد و در این طرح تهران را به 370 محله تقسیم کردیم و محور کار با بسیج است و همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش نیز وجود خواهد داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان داشت: گار این افراد در اجرای این طرح این است که شناسایی افراد مبتلا  را انجام داده و بر اجرای کامل پروتکل ها نیز نظارت دارند.همچنین برای افرادی که مشکل مالی یا غیر مالی دارند خدمات ارائه می کنند و در این مسیر با 2400 خیریه و کمیته امداد ارتباط داده شده اند تا مشکلات مربوطه را حل کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول