اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مقابله با بحران یعنی کار آنی، فوری و جدی با نظارت دقیق/ جنگ با کرونا جنگی نابرابر است

معاون وزیر بهداشت اقدامات سریع و به هنگام را در مبارزه با شیوع بیکاری کرونا مهم ارزیابی کرد و گفت: زمان برای ما بسیار مهم است، مقابله با بحران یعنی کار آنی، فوری و جدی با نظارت دقیق که با همدلی می‌توان به این مهم دست یافت.

مقابله با بحران یعنی کار آنی، فوری و جدی با نظارت دقیق/ جنگ با کرونا جنگی نابرابر است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، ندا ایمنی: سیماسادات لاری معاون فرهنگی وزارت بهداشت در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره خاطره نویسی عهد جانانه با بیان این‌که طی ۱۰ ماهی که شیوع بیماری کویید ۱۹ در کشور می‌گذرد  ۱۴ جشنواره فرهنگی در سطح کشور به همت دانشگاه‌های علوم پزشکی و حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شده است، گفت: جشنواره خاطره نویسی "عهد جانانه" یکی از این جشنواره‌ها است که تلاش دارد به ثبت خاطرات دوران شیوع بیماری کرونا در کشور بپردازد.

وی با تاکید بر این‌که یکی از رسالت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها مستندسازی و ثبت اتفاقات ناب و لحظات سخت، ایثار و فداکاری بی‌نظیر عزیزان نظام سلامت است، ابراز داشت: با ثبت وقایع تلخ و شیرینی که در این ایام در حال رخ دادن است آیندگان خواهند دانست که چه بر سر ما در این روزهای سخت گذشته است و این اتفاقات در تاریخ ماندگار خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تلاش مجاهدانه دانشگاه‌های علوم پزشکی در تمامی بخش‌ها در مبارزه با بیماری کرونا، ابراز داشت: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال گذراندن سخت‌ترین روزهای خود هستند؛ همین امروز دکتر آقامحمدی از اعضای دانشگاه علوم پزشکی تهران از دست ما رفت و به سوی معبود خویش پر کشید و در دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز عزیزان زیادی از میان ما رفتند، که تمامی این لحظات سخت نشان می‌دهد، تیم بهداشت و درمان کشور از رئیس دانشگاه تا نیروی خدماتی آن در فضای درمانی کشور در حال نبرد با بیماری کرونا هستند.

وی اقدامات سریع و به هنگام را در مبارزه با شیوع بیکاری کرونا مهم ارزیابی کرد و گفت: زمان برای ما بسیار مهم است، مقابله با بحران یعنی کار آنی، فوری و جدی با نظارت دقیق که با همدلی می‌توان به این مهم دست یافت.

 لاری اقناع‌سازی جامعه را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: ما باید سرمایه اعتماد مردم را داشته باشیم، هجمه ویروس کرونا قابل دیدن و لمس شدن نیست در این بین تنها راه برای نشان دادن اهمیت مراقبت در برابر شیوع و ابتلا به بیماری ناشی از کویید ۱۹ اقناع سازی مردم است. ما باید از همه پتانسیل‌ها در مسیر اقناع سازی جامعه استفاده کنیم؛ از جمله هنرمندان و افراد برگزیده کشور به خاطر مقبولیت و جایگاهی که در میان مردم دارند باید کمک کنند و در مسیر اقناع سازی جامعه تاثیر گذار باشند.

وی ادامه داد: رزمندگان و جهادگران در عرصه مبارزه با بیماری کویید ۱۹ حتی از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز فشار و استرس بیشتری را تحمل می‌کنند زیرا رزمندگان دوران دفاع مقدس فرصتی را برای دوری از فضای جنگ، بودن در کنار خانواده و تازه کردن نفس داشتند، اما رزمندگان جبهه مبارزه با بیماری کروناحتی اگر شب بتوانند به خانه خود بازگردند در فشار روانی و نگرانی انتقال بیماری به خانواده خود به سر می‌برند.معاون وزیر بهداشت یادآور شد: با وجود چنین فشاری، باز هم عزیزانی چون دکتر کریمی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در جشنواره‌های فرهنگی حضور پیدا می‌کنند تا اهمیت ثبت و ضبط حقایق تلخ و زیبایی را که در این روزها دیده می‌شوند، نشان دهند.

وی خطاب به دانشجویانی که خدمت به بیماران کرونایی را برای خود ارزش می‌دانند و در زیر فشار مبارزه با این بیماری، فداکارانه عرصه را خالی نگذاشته‌اند، بیان داشت: از تک تک عزیزانمان که در کادر درمان، بهداشت، پیشگیری و آزمایشگاهی در حال خدمت هستند، سپاسگزارم؛ این رزمندگان و جهادگران در عرصه مبارزه با بیماری کویید ۱۹ حتی از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز فشار و استرس بیشتری را تحمل می‌کنند زیرا رزمندگان دوران دفاع مقدس فرصتی برای دوری از فضای جنگ، بودن در کنار خانواده و تازه کردن نفس و بازگشت به جبهه داشتند، اما رزمندگان جبهه مبارزه با بیماری کرونا حتی اگر شب بتوانند به خانه خود بازگردند در فشار روانی و نگرانی انتقال بیماری به خانواده خود به سر می‌برند.

لاری جنگ با کرونا را جنگی نابرابر دانست و بیان داشت: من از صمیم قلب از عزیزانم در عرصه بهداشت و درمان تشکر می‌کنم، تشکری که بیان شدنی نیست و از خداوند می‌خواهیم اجر این عزیزان را به بهترین شکل ادا کند.

این مقام مسؤول با اشاره به محدودیت‌های جدیدی که از ابتدای آذر ماه در کشور اجرایی خواهند شد، بیان داشت: اعمال محدودیت‌ها به تنهایی چاره ساز نیست، این بحران بسیار پیچیده است و عوامل مهمی در آن مداخله دارد که باید همه این عوامل را در کنار یکدیگر در نظر گرفت. تست‌های کرونا باید افزایش پیدا کند، قرنطینه باید به صورت جدی رعایت شود و باید ببینیم مراقبت‌های ما از لحاظ درمانی دارای چه اشکالاتی است تا در مسیر رفع آن اقدام کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این‌که نظارت و مدیریت ویروس بسیار مهم است، یادآور شد: مدیریت درمان و پیشگیری با وزارت بهداشت است اما مدیریت ویروس کاری فراوزارتخانه‌ای و بین دستگاهی است، همه در این مسیر باید کمک کنند، در این میان وضع دستورالعمل‌های بهداشتی به تنهایی اهمیتی ندارد بلکه باید بر اجرای صحیح این دستورالعمل‌ها نظارت دقیقی صورت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول