اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدرسه بازی‌سازان فردا افتتاح شد

آیین افتتاحیه مدرسه بازی‌سازان فردا برگزار شد.

مدرسه بازی‌سازان فردا افتتاح شد

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، آیین افتتاحیه مدرسه بازی‌سازان فردا با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی نیز در این آیین گفت: آموزش پرورش با داشتن بالاترین تعداد نیروهای ماهر و متخصص در حوزه سواد رسانه ای طرفیت خوبی دارد تا بتواند با کمک آنان و همکاران در حوزه انستیتو بازی‌های رایانه ای افراد ماهر را وارد بازار کار کنیم.

وی افزود: پس از یک سال تلاش شبانه روزی دو مجموعه اداره کل فرهنگی هنری و انستیتو این آیین برگزار شد امروز بازی‌های رایانه ای یکی از نیازهای جدی بچه‌هاست که اگر آموزش و پرورش وارد این موضوع نشود آسیب شدیدی این وزارتخانه را تهدید می‌کند.

رمضانی با بیان اینکه نگاه تربیتی مجموعه بازی سازان فردا به این موضوع بسیار خوب است، عنوان کرد که دبیرخانه این کار در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران است.

*‌ تربیت نیروی انسانی متخصص در صنعت بازی‌های رایانه‌ ای

سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ ای نیز در این مراسم گفت: در مجموعه بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای متولی حمایت، نظارت و سیاستگذاری در حوزه زیست بوم بازی‌های دیجیتال هستیم. در کشور اسناد بالادستی در این حوزه زیاد داریم؛ یکی از موارد پرتکرار در این موضوع تربیت نیروی انسانی متخصص در این صنعت است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد در یک دهه اخیر سرانه مصرف هر ایرانی از بازی رایانه ای 31 دقیقه و 93 دقیقه برای بازیکنان است. این نشان می‌دهد این مجموعه به عنوان یک رسانه مهم دیده شده است؛ از تعداد مخاطبان تا اثرات فرهنگی تربیتی اهمیت مساله را نشان می‌دهد.

پژمان با اشاره به اینکه ما دو ماموریت داریم؛ بارگذاری آموزش و انتقال سواد بازی در این کانال، درباره توام شدن بازی و آموزش گفت: این موضوع برای ما اهمیت دارد که بچه‌ها هدفمند در بازی آموزش ببینند. کرونا باعث شد این موضوع تسریع بخشیده شود. امروز در یک کانال مربوط به موضوع بازی رایانه ای با حضور 40 هزار نفر اهمیت این مساله بیشتر دیده می‌شود، تولیداتی در این کانال بارگذاری خواهد که با همکاری معاونت پرورشی اتفاق می‌افتد.

در این آیین از پوستر مدرسه بازی سازان فردا رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول