اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

وجود تشکل‌ها در نظام تعلیم و تربیت برای آموزش و پرورش مغتنم است

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تأکید کرد: وجود تشکل‌ها در نظام تعلیم و تربیت برای آموزش و پرورش مغتنم است و یک فرصت برای نقش آفرینی‌های انقلابی برای آن تشکل خواهد بود.

وجود تشکل‌ها در نظام تعلیم و تربیت برای آموزش و پرورش مغتنم است

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در دومین اجلاسیه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که به صورت مجازی در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری کنگره امسال را در آغازین روز ربیع الاول به فال نیک می‌گیریم، اظهار کرد: فرصت کنگره برای ما یک فرصت مغتنم است؛ فرصت همفکری، نگاهی به اهداف پیش رو و تجدید پیمان و فرصتی برای نقش اصلی اعضای دانش‌آموز در تشکیلات است.

وی ادامه داد: امسال، سال تحصیلی متفاوتی شروع شد و رهبر گرانقدرمان در آغاز سال تحصیلی یک مجموعه مهمی از راهبردها و خط مشی‌ها را برای نظام تعلیم و تربیت ترسیم فرمودند که هم تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی و هم مسأله تحول بنیادین و الزامات آن مورد اهمیت است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه مقام معظم رهبری رهبری یک افق تازه و روشن را برای آموزش و پرورش گشودند، گفت: این افق برای تشکیلات ما نیز گرانقدر و ارزشمند است؛ هم مطالبه عالمانه رهبر باید در دستور کار ما قرار گیرد و هم نقش آفرینی تشکیلات ما در تحقق این رهنمودها مهم است.

وی با بیان اینکه نظریه مقاومت فعال، کلید تمام موفقیت‌های انقلاب در مسیر پیش رو است، افزود: حفظ و تقویت بنیه هویتی نسل جدید و دستیابی به هویت آرمانی و انقلابی دستور کار ماست. ما یک جمع تشکلی فکری هستیم که باید از آن مراقبت کنیم تا از سلسله آفت‌ها محافظت کنیم. وجود این تشکل در تعلیم و تربیت برای آموزش و پرورش مغتنم است و یک فرصت برای نقش آفرینی‌های انقلابی برای آن تشکل خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با بیان اینکه ما در ورود به قرن پانزدهم و سرنوشت ساز برای امت اسلامی هستیم، عنوان کرد:  اکنون از یک نقشه به روز رسانی شده ایران قوی به زبان جوانان یعنی بیانیه گام دوم برخوردار هستیم. تشکیلات ما در زمینه بیانیه با روحیه انقلابی و جهادی گام‌هایی برداشته است که البته کافی نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: نیروسازی و جریان سازی دو راهبرد اساسی است که باید تاکید شود. همچنین هوشمندسازی، شبکه سازی و جبهه سازی نیز باید به این دو راهبرد ضمیمه شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بیان کرد: 2 آفت نیز تشکیلات ما را تهدیدمی‌کند که شامل برنامه زدگی و اداری زدگی است. اگر بتوانیم از اکنون تا بهمن ماه فراخوان ایده شود، خوب است تا همه در فضایی مجازی در این فراخوان شرکت داشته باشند.

وی ضمن بیان چند توصیه گفت: ما چند اتفاق را درپیش داریم؛ 9 دی یکی از این اتفاقات است بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند که این روز به فراموشی سپرده و فتنه 88 شبیه سازی شود؛ به نظرم مطالعه آن واقعه برای نسل جوان امروز به ویژه اعضای اتحادیه جزو واجبات است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: سالگرد حاج قاسم سلیمانی را نیز درپیش داریم. بازخوانی و ارائه مکتب حاج قاسم به بیان دانش‌آموزی رسالت اتحادیه است.؛ امیدوارم با به کارگیری ایده‌ها و خلاقیت از این فرصت استفاده شود. دهه فجر نیز یکی دیگر از موضوعات مهم است که باید به تجمع دانش‌آموزان در فضای مجازی و ادامه نهضت مدرسه انقلاب توجه شود.

وی انتخابات سال 1400 را نقطه عطفی دانست که زمینه‌ها برای تشکیل دولت جوان حزب الله درحال فراهم شدن است، گفت: باید در این زمینه مراقب آشوب‌های دشمن باشیم. تلاش کنیم سهم مشارکت عمومی پایین نیاید و این جهت‌گیری آسیبی نبیند؛ در این جا دانش‌آموزان انقلابی باید کمک کننده باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری عنوان کرد: شرایطی که اکنون کرونا به وجود آورده است این نگرانی را ایجاد می‌کند که دانش‌آموزان گرفتار حاشیه‌های زیادی از بهره مندی مناسب از فرصت‌ها شوند اما این شرایط برای دانش‌آموز مومن انقلابی تولید فرصت مناسب می‌کند لذا توصیه به مدیریت زمان برای استفاده از فضا لازم است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه کرونا فرصت حضور موثر بچه‌ها را برای خانواده‌ها فراهم کرده است، افزود: در این بخش نیازمند بازنگری هستیم تا آسیب و آفت این حضور احضا شود؛ یک جوان مومن انقلابی از این فرصت استفاده می‌کند.

وی اشاره کرد: باید برنامه‌های معنوی در دوران کرونا تقویت شود و ارتقا پیدا کند. نماز اول وقت، دعا و توسل همچنین خلوت انس باید مورد توجه قرار گیرد. در بحث درس نیز باید توجه داشته باشیم تا دانش‌آموزان حالت حضور در کلاس را داشته باشند. همچنین گزارشات از چاقی، فقر حرکتی و کم تحرکی آمار می‌دهند که تاکید می‌کنم ورزش و تحرک در این دوران در برنامه باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول