اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

توانگر: دولت پالس عقلانیت و تدبیر را به مردم ارسال کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواست تا دولت پالس عقلانیت و تدبیر و تلاش را به مردم و فعالان اقتصادی کشور ارسال کند.

توانگر: دولت پالس عقلانیت و تدبیر را به مردم ارسال کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، خواست تا دولت به جای فرستادن مداوم پالس غلط به آمریکایی ها، پالس عقلانیت و تدبیر و تلاش را به مردم و فعالان اقتصادی کشور ارسال کند.

متن نامه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به رئیس جمهور به شرح زیر است:

جناب آقای روحانی
رییس جمهور محترم

سلام علیکم 

موضع روز یکشنبه رئیس مجلس که هشدار نسبت به گره زدن مجدد سرنوشت اقتصاد ایران به تحولات انتخاباتی آمریکا بود با واکنش تند و عجیب چند مقام دولتی مواجه شد. این در حالی است که تجربه ۷ سال و نیم گره زدن اقتصاد کشور به مذاکرات، چنین وضعیتی شده است که تورم و بی ارزش شدن پول ملی رکورد زده است.

عجیب است که با وجود تجربه این ۷ سال و نیم و تذکرات مکرر رهبر انقلاب خطاب به دولتمردان درباره گره زدن سرنوشت اقتصاد کشور به مذاکرات، بیان این واقعیت از سوی رئیس مجلس با واکنش رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه مواجه می شود.

اگر بخواهیم فهرست مواردی از تعلل های همین افراد و مجموعه دولت که ارتباطی به تحریم ها ندارد را ذکر کنیم، موارد زیادی است ولی چند نمونه را برای نمونه میتوان یادآور شد:

رسوب حجم قابل توجهی کالاهای اساسی در گمرکات از جمله ۲۳۰ هزار تن روغن و ۲۰۰ هزار تن برنج که اخیرا به تدریج در حال ترخیص است. واقعا جز ناهماهنگی چه چیزی مانع این ترخیص شده بود و به دلیل این تعلل چه فشاری به معیشت مردم وارد شد؟
تعلل بانک مرکزی در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه های مودیان که موجب شده ۳.۸ میلیون کارتخوان بدون اتصال به سازمان امور مالیاتی موجب فرار مالیاتی گسترده ای شود.

تعلل ۲ ساله سازمان برنامه در نهایی کردن برنامه اصلاح ساختار بودجه و تدوین بودجه ۹۹ با منابع توهمی و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مجموعه دولت البته در این سالها تصمیمات فاجعه باری چون ارز ۴۲۰۰ و نوسان شدید بورس را هم در کارنامه خود دارد. به همین دلیل بهتر است به جای جبهه گیری در برابر مواضع خیرخواهانه رئیس مجلس و کارشکنی در کمک به تامین منابع طرح تامین کالاهای اساسی، سعی در تغییر رویکرد دهد و به جای فرستادن مداوم پالس غلط به آمریکایی ها، پالس عقلانیت و تدبیر و تلاش را به مردم و فعالان اقتصادی کشور ارسال کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول