اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وادادگی در برابر غرب و مذاکره مشکلاتمان را رفع نمی‌کند/ گره‌زدن سرنوشت به بیرون مرزها منتج به معضلات داخلی شده

نماینده بروجرد در مجلس با بیان اینکه هر چشمی که به بیرون از مرزها توجه کند و به توان داخلی متکی نباشد باید هر روز هم منتظر بحران و حادثه باشد، گفت: وضعیت فعلی محصول تفکر نگاه به غرب و عدم توانایی در رفع مشکلات کشورمان است.

وادادگی در برابر غرب و مذاکره مشکلاتمان را رفع نمی‌کند/ گره‌زدن سرنوشت به بیرون مرزها منتج به معضلات داخلی شده

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون 2 سیاست مذاکره با غربی‌ها و پیگیری اقتصاد مقاومتی را دنبال کرده‌ایم. این در حالی است که هرگاه بر توانایی‌های داخلی تکیه کرده‌ایم موفق شده‌ایم و هرگاه با غربی‌ها مذاکره کرده‌ایم آنها به تعهدات‌شان عمل نکرده‌اند.

وی افزود: یکی از زمان‌هایی که توانستیم با استفاده از ظرفیت داخلی بر مشکلات فائق آییم هشت سال دفاع مقدس بود این در حالی است که در آن دوران دنیای شرق و غرب به ما سیم خاردار نمی‌داد ولی با استفاده از علم و دانش و تعهد جوانان کشورمان توانستیم مشکلات را رفع کرده و از مونتاژ موشک به جایگاه برتر ایران در موشک‌سازی در دنیا برسیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: هرجا که دچار وادادگی شدیم و در مقابل غربی‌ها سر خم کردیم و کرنش کردیم از موضع ضعف و نیاز با آنها تعامل کردیم دچار مشکلات اساسی شدیم چرا که آنها از ما امتیاز گرفته و ما را به عقب‌نشینی از مواضع و نیازهای‌مان مجبور می‌کردند و اتفاقاً در پایان هم جمهوری اسلامی را محکوم می‌کردند و می‌گفتند که به تعهداتش عمل نکرده است در حالی که آنها ذره‌ای از تعهدات‌شان را در مقابل ایران علمی نکردند.

گودرزی خاطرنشان کرد: وقتی آنها با ما پشت درب‌های بسته و دور میز مذاکرات به مذاکره می‌پرداختند در پایان عایدی برای ما نداشته است اما ما چاره‌ای جز ایستادگی روی پای خود نداریم و فقط باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی قوی‌تر شویم.

وی گفت:‌ تفکر ندیدن توانایی‌های داخلی و دیدن کلید مشکلات در دستان خارجی‌ها منجر به بروز مشکلات فعلی شده و همین موضوع تبدیل به معضل جدی شده است ولی ظرفیت‌های کشورمان آنقدر هست که از بحران و مشکلات عبور کنیم.

گودرزی گفت:‌هر چشمی که به بیرون از مرزها توجه کند و به توان داخلی متکی نباشد باید هر روز هم منتظر بحران و حادثه باشد. چرا که پذیرفته که سرنوشت خود را به تصمیمات دیگران در خارج از کشور گره بزند و آنچه خارج از اراده او است منشاء تأثیرات مختلف در کشور شده است.

وی افزود: نباید اراده دیگران را بر اراده خود مستولی کنیم این در حالی است که وضعیت فعلی محصول تفکر نگاه به غرب و عدم توانایی در رفع مشکلات کشورمان است.

نماینده مردم در بروجرد خاطرنشان کرد: اگر کسی تلاش دارد القا کند راه حل مشکلات کشور مذاکره با غربی‌ها است و چاره کار نسخه‌های آنها است سخت در اشتباه است. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب سال‌ها بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانایی‌های داخلی تأکید دارند و تا زمانی که به داخل کشور نگاه نکنیم و ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل نکنیم بهبودی در شرایط ایجاد نخواهد شد.

گودرزی در پایان گفت: نگاه به توانایی‌های داخلی و پرهیز از درمان معضلات و اتصال آن به خارج از کشور تجاربی است که در طول چند دهه اخیر به دست آورده‌ایم و نباید باز هم نگاه به غرب داشته باشیم و به فکر مذاکره مجدد با آنها بیفتیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول