اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

قاسمپور: بوسنی باید با نفرات کامل مقابل ایران بازی می کرد/تیم ملی تحت فشار نبوده که بخواهیم اسکوچیچ را قضاوت کنیم

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: وقتی قرار است با تیم نه چندان قدرتمندی مثل بوسنی بازی کنیم انتظار می رود حریف دست کم با نفرات کامل مقابل ایران قرار بگیرد.

قاسمپور: بوسنی باید با نفرات کامل مقابل ایران بازی می کرد/تیم ملی تحت فشار نبوده که بخواهیم اسکوچیچ را قضاوت کنیم

ابراهیم قاسمپور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل بوسنی و هرزگوین اظهار داشت: برد همیشه خوب و شیرین است و تیم ملی هم عملکرد به نسبت خوبی داشت اما اعتقاد دارم وقتی قرار است مقابل تیمی در سطح بوسنی که چندان قدرتمند هم نیست بازی کنیم، باید حریف حداقل با نفرات کامل خود به مصاف ایران بیاید.

وی  افزود: 9 بازیکن اصلی بوسنی مقابل ایران به دلیل دیدارهای حساسی که این تیم مقابل ایتالیا و هلند پیش رو دارد، غایب بودند و البته تعدادی از نفرات کلیدی ما هم مثل جهانبخش، آزمون، طارمی، بیرانوند و رضائیان در ترکیب نبودند. تیم ملی تقریبا با سیستم 2-5-3 که در دفاع به 1-5-4 تغییر شکل می داد بازی کرد و در این سیستم نیاز به دو پیستون چپ و راست رونده داریم که به خوبی در حملات شرکت کنند.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: میلاد محمدی و صادق محرمی هم در این بازی عملکرد خوبی داشتند. ضمن اینکه مربیگری سلیقه ای است و مربی اختیار دارد نفرات مدنظرش را انتخاب کند. مطمئنا اگر 10 نفر بخواهند برای تیم ملی بازیکن انتخاب کنند، نظرات متفاوتی خواهند داشت و اسکوچیچ حق دارد بازیکنانش را انتخاب کند. با این وجود از نظر من برای بازی کردن با این سیستم باید از توانمندی نفراتی مثل وریا غفوری و رامین رضائیان هم استفاده کرد. زیرا این نفرات ویژگی های خوبی مثل ارسال های درست، تکنیک خوب، رفت و برگشت های به موقع و حضور مداوم در حمله و دفاع دارند.

قاسمپور اضافه کرد: اهمیت بازی تدارکاتی برای این است که تیم ملی تاکتیک های مختلف را با استفاده از نفرات اصلی مدنظر سرمربی تیم ملی در آن تاکتیک ها امتحان کند. وقتی بسیاری از بازیکنان را در ترکیب نداریم، معنی و مفهوم بازی تدارکاتی تا حد زیادی از بین می رود. البته نفرات جایگزین عملکرد خوبی داشتند و کاوه رضایی که جانشین سردار آزمون و مهدی طارمی شده بود، گل سختی را به ثمر رساند. نباید از نقش وحید امیری و البته سعید عزت اللهی که با پرس خوب بازیکنان حریف را تحت فشار گذاشته و پاس گل های خوبی را برای کاوه و قائدی ارسال کردند هم در این گل ها بی تفاوت گذاشت.

وی ادامه داد: حضور در فوتبال اروپا سبب افزایش تجربه بازیکنان می شود و به همین دلیل آنها در شرایط سخت تصمیم های عاقلانه و بهتری اتخاذ می کنند. مهدی قائدی هم در زمان کمی که به بازی آمد، آن گل زیبا را به ثمر رساند و نشان داد با رسیدن به خودباوری می تواند در آینده پشتوانه خوبی برای تیم ملی باشد. در مجوع بازی خوبی مقابل بوسنی انجام دادیم و نتیجه خوبی هم گرفتیم.

هافبک اسبق تیم ملی ایران درباره ارزیابی اش از عملکرد دراگان اسکوچیچ در دو بازی اخیر این تیم گفت: زود است بخواهیم این مربی را قضاوت کنیم. تا زمانی که در شرایط سخت و پرفشار مقابل حریفانی قوی تر قرار نگیریم نمی توانیم ارزیابی خاصی نسبت به اسکوچیچ داشته باشیم. دیدار قبلی تیم ملی با ازبکستان خیلی راحت بود اما بازی با بوسنی نسبت به مسابقه قبلی تیم ملی، سنگین تر بود. با این وجود به دلیل اینکه حریف با نفرات اصلی اش به زمین نیامد، نمی توانیم قضاوت درستی از سرمربی جدیدمان داشته باشیم.

قاسمپور در ادامه تصریح کرد: امیدوارم به آنچه که خواسته مردم و فوتبال ایران است برسیم. تیم ملی دیدارهای خیلی سخت، سرنوشت ساز و مهمی با بحرین و عراق پیش رو دارد که البته خوشبختانه در کشورمان برگزار می شود. اگر شرایط خوب فعلی خود را با استفاده از بازیکنان لژیونرمان که در تیم های باشگاهی شان جزو نفرات اصلی و تاثیرگذار هستند حفظ کنیم، می توانیم نتیجه این دو دیدار را هم به سود خودمان رقم بزنیم. بارها در شرایط سخت تر قرار گرفته ایم و کارهای بزرگ تری انجام داده ایم و امیدوارم این بار هم چنین اتفاقی رخ بدهد.

وی با اشاره به دیدارهای تیم ملی مقابل هنگ کنگ و کامبوج توضیح داد: برای این دو بازی مشکلی نداریم و با هر بازیکنی این دو تیم را شکست می دهیم. باید مراقب بحرین و عراق باشیم تا در زمین خودمان غافلگیر نشویم و اتفاق های غیرقابل پیش بینی رخ ندهد. تیم ما توانایی بردن این دو حریف را هم دارد.  هرچند آنها هم با توجه به اینکه نیاز به کسب حداقل امتیاز دارند، مقابل ایران یک بازی فشرده و بسته ای ارائه می دهند. تیم ما هم به دلیل اینکه برنامه خاصی برای گلزنی ندارد و به اتفاق های فوتبال دلخوش می کند، مقابل چنین حریفانی به مشکل می خورد اما امیدوارم اتفاق ها به سود ما رقم بخورد.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول