اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

العربی الجدید | رژیم صهیونیستی از ترس حملات مقاومت فلسطین، دست به دامن مصر شد

منابع صهیونیستی ادعا کردند، جهاد اسلامی برای عملیاتی علیه اهداف صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه آماده می‌شود و به همین دلیل، تل‌آویو از قاهره درخواست ارسال پیام به گروههای فلسطینی کرد.

العربی الجدید | رژیم صهیونیستی از ترس حملات مقاومت فلسطین، دست به دامن مصر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از پیام رژیم صهیونیستی به جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین از طریق مصر خبر دادند.

روزنامه فرامنطقه‌ای «العربی الجدید» به نقل از «منابع مصری ویژه» گزارش داد، این پیام صهیونیست‌ها «درباره وضعیت امنیتی نوار غزه در مرحله آینده است».

به گفته این منابع، این پیام در واکنش به اطلاعاتی ارسال شد که ادعا می‌کرد، جهاد اسلامی برای انجام عملیات علیه اهداف صهیونیستی در کرانه باختری و شهرکهای صهیونیست‌نشین در نوار غزه آماده می‌شود.

این اقدام جهاد اسلامی، به مناسبت نخستین سالگرد ترور «بهاء ابو العطا» فرمانده «سرایا القدس» توسط رژیم صهیونیستی در سال گذشته است.

به گفته این منابع، رژیم صهیونیستی به این دلیل، دست به دامان قاهره شده است که مورد اعتماد آن است و روابط خوبی با جهاد اسلامی دارد.  صهیونیستها تأکید کردند که سرویس اطلاعات مصر، «پیام شدیداللحنی به طرفهای فلسطینی حاضر در نوار غزه ارسال کند».

منابع مذکور به نقل از صهیونیستها ادامه دادند، اگر هر موشکی شلیک یا اقدامی علیه شهرکهای صهیونیست‌نشین در نوار غزه صورت گیرد، می‌تواند باعث بازگشت به سیاست ترور شود.

به گفته این منابع، دولت رژیم صهیونیستی در حال حاضر مشغول اقداماتی است تا بتواند جبهه داخلی خود را متحد کند؛ زیرا پس از شکست دونالد تارمپ در انتخابات اخیر، این رژیم احتیاط را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته این منابع، منافع راهبردی قاهره ایجاب می‌کند که از درگیری در مرزهای شرقی خود جلوگیری کند؛ به ویژه اینکه صهیونیستها به قاهره گفته‌اند که در مرزهای مصر و اراضی اشغالی فلسطین، یک تونل مشاهده کرده‌اند.

این منابع خاطر نشان کردند، صهیونیستها مدعی هستند که این مسئله، به وضعیت امنیت «سیناء» ضربه می‌زند و همین ادعاهای اسرائیلی باعث ناراحتی مصر شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول