اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وقتی مرزهای خدمت توسط جهادی‌ها جابجا می‌شود/ از آموزش رایگان تا تعمیر بخاری و کولر محرومان

بچه‌های گروه جهادی شهید محسن محمدی زنجان، علاوه بر ضد عفونی معابر و توزیع بسته‌های معیشتی در بین مردم، به دانش‌آموزان نیازمند درس می‌دهند و در کنار همه این اقدامات، کولر و بخاری محرومان را نیز رایگان تعمیر می‌کنند.

وقتی مرزهای خدمت توسط جهادی‌ها جابجا می‌شود/ از آموزش رایگان تا تعمیر بخاری و کولر محرومان

خبرگزاری فارس، زنجان - مردم ایران همیشه و در همه حال نشان داده‌اند که در کنار هم هستند و در سختی‌های و دشواری‌ها همدیگر را یاری رسانده‌اند.

مردم ایران همدلی خود را در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف و حوادث طبیعی و غیر طبیعی به خوبی نشان داده‌اند و این موضوع را در جنگ تحمیلی، زلزله‌ و سیل در سال‌های مختلف به منصه ظهور رسانده‌اند.

اما شیوع ویروس کرونا در جهان و همچنین در کشور ما بار دیگر همدلی ملت ایران را به خوبی به عرصه کشاند و در واقع این همه‌گیری هم صحنه‌ای شد تا همدلی مردم ایران نمایان شود.

بعد از خواست مقام معظم رهبری و دعوت ایشان از مردم برای همدلی این موضوع دو چندان خود را نشان داد و ایرانیان با کمک‌های معیشتی و در قالب رزمایش مومنانه همکاری خود را نشان دادند و به کمک هموطنان خود شتافتند.

اما در این میان شاید این گروه‌های جهادی بودند که از همان روزهای نخست وارد عرصه شده و تا امروز هم دست از کار نکشیده و در عرصه تلاش و خدمت به مردم پا پس نکشیده‌اند و شبانه روز برای ریشه‌کنی این ویروس مهلک و کمک به مردم به جهاد خود ادامه داده‌اند.

داوود سهرینی، مسؤول گروه جهادی شهید محسن محمدی زنجان متولد اول بهمن 1363 است، جوان دهه شصتی که از اول بهمن 1398 کار خود را آغاز کرده‌اند و حدود 10 ماه است که به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند.

گروه جهادی شهید محسن محمدی زنجان در ابتدا با ضد عفونی مناطق شهری و مناطق پر رفت و آمد شهر کار خود را آغاز کردند و بعد از آن کارشان به خدمت به مردم و کمک به معیشت آنها ادامه یافت و سپس به عرصه‌های جدید رسید که شنیدن ماجرا از زبان خود وی شنیدنی است.

 

آغاز فعالیت گروه جهادی شهید محمدی

گروه جهادی شهید محسن محمدی زنجان همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر فعالیت خود را با حضور تعدادی از جوانان و نوجوانان زنجانی آغاز کرد.

ابتدا نام این گروه جهادی جوانان علی اکبر(ع) بود و بعد به دلیل اینکه چند عضو این گروه مدافعان حرم هستند و یکی از اعضای گروه که شهید محسن محمدی بودند که در رزمایش آمادگی سالانه به شهادت رسید پس با دوستان تصمیم گرفتیم نام گروه را به نام این شهید بزرگوار که از مدافعان حرم نیز بودند، تغییر دهیم.

اعضای گروه جهادی چند نفر هستند

اعضای گروه جهادی شهید محسن محمدی زنجان اکثرا از جوانان و تحصیل‌کرده‌ و در کارهای خیر و جهادی هم پیشگام هستند.

در حال حاضر 35 نفر به صورت مستقیم و حدود 50 نفر به صورت غیر مستقیم با این گروه جهادی در ارتباط هستند و در کارهای مختلف گروه را یاری می‌دهند.

اعضای گروه جهادی محسن محمدی از سال 1393 کار‌های مرمت و بازسازی خانه‌های روستایی انجام می‌دهند و در کمک به مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده، تهیه جهیزیه هم فعالیت می‌کنند و بخش عمده فعالیت گروه نیز در بخش درمان است.

 

در ایام شیوع ویروس کرونا چه فعالیتی انجام می‌دهید؟

اقدامات و فعالیت‌های گروه جهادی شهید محسن محمدی در ایام شیوع کرونا در زمینه ضدعفونی کردن معابر، فروشگاه‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز پرتردد و از بهمن ماه سال گذشته تا شب گذشته انجام شده است و تا به امروز حتی یک شب هم تعطیلی نداشتیم و همه ‌کار‌هایی که انجام دادیم زیر نظر و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و مرکز بهداشت شهرستان زنجان بوده است.

در بیمارستان‌ها هم اعضای گروه تمایل داشتند به کمک کادر درمان بشتابند ولی متاسفانه در زنجان نیازی اعلام نشد و از ما کمک نخواستند که همین امر باعث شد تا سه نفر از اعضای این گروه در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران مشغول به خدمت‌رسانی شوند.

وی ادامه داد: تعدادی از اعضای گروه نیز در کنار کارکنان بهشت زهرا خدمت رسانی و تغسیل اموات کرونایی را انجام می‌دادند.

بعد از دستور و فرمایش مقام معظم رهبری در مورد کمک و رزمایش همدلی گروه جهادی شهید محسن محمدی با ذبح چندین قربانی و توزیع آن بین نیازمندان و افراد کم برخوردار و توزیع بیش از یک هزار و 500 بسته غذایی در راستای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا گام برداشته است که هر بسته شامل الکل ضد عفونی، ماسک، ماکارونی، روغن، رب گوجه فرنگی، برنج، کنسرو، مرغ، حبوبات و... بود. همچنین مرغ گرم با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و گوشت قرمز با کمک موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) قم در بین خانواده‌های نیازمند در زنجان توزیع شده است.

تدریس دانش‌آموزان 

  با توجه به سطح سواد اعضای گروه که همه دارای تحصیلات بالایی هستند کار بخش درمانی و تحصیلی گروه جهادی محسن محمدی نیز آغاز شده است.

در خیریه تحصیلی که ما راه‌اندازی کرده‌ایم اساتید دانشگاه و معلمان عضو این بخش هستند که ما دانش‌آموزان محرومی را که شناسایی کرده‌ایم که در دروس خود ضعیف و مشکلاتی دارند به آنها معرفی می‌کنیم و این اعضا به آنها کمک آموزشی می‌کنند.

در رابطه با بخش درمان نیز با پزشکان خیر زنجانی رایزنی کرده‌ایم که در بحث ویزیت رایگان که افرادی را که نیاز به پزشک دارند ولی توانایی پرداخت هزینه ویزیت را ندارند به آنها معرفی می‌کنیم تا به صورت رایگان ویزیت کنند.

همچنین تلاشمان این است که در رابطه با تهیه و تامین دارو‌های تجویزی برای خانواده‌های محروم و نیازمند معرفی شده هم کمک کنیم که در حال رایزنی با چند داروخانه برای تهیه دارو‌های تجویزی هستیم که برای حل کردن بخش دارو‌ها به کمک خیرین نیازمندیم.

تعمیر بخاری و کولر نیازمندان

یکی دیگر از اقدامات ما که در راستای کمک به نیازمندان و محرومان بود، تعمیر کولر و بخاری با همکاری اعضای کاربلد گروه بود که در این راستا هم کارهای خوبی انجام شده است.

در این راستا به همت اعضای گروه جهادی به خانه خانواده‌هایی که هزینه کافی برای تعمیر کولر، بخاری و پکیج‌هایشان را نداشتند می‌رویم و وسایل آنها را به صورت رایگان تعمیر می‌کنیم.

اعضای گروه شهید محمدی از نو جوانان و جوانان تشکیل شده و دارای انرژی قابل توجهی هستند و هر کاری که بتوانند و نیاز باشد برای کمک به محرومان و نیازمندان انجام می‌دهند.

انتهای پیام/73002/ق/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول