اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

طرح‌ هادی روستایی موجب مهاجرت روستاییان شده است

نماینده نیشابور در مجلس گفت: طرح تفصیلی در خیلی از روستاها مشکلاتی را ایجاد کرده و مردم خارج از طرح هادی یک متر مربع هم نمی‌توانند بسازند و همین موجب مهاجرت روستاییان شده است.

طرح‌ هادی روستایی موجب مهاجرت روستاییان شده است

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره سفر نظارتی از نمایندگان مجلس به شهرستان نیشابور اظهار داشت: با توجه به دعوتی که از علی نیکزاد نایب رئیس مجلس برای بازدید و نظارت میدانی از حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه و زبرخان داشتم روز گذشته (سه‌شنبه) میزبان وی، سیدنظام الدین موسوی، احمد نادری و علی خضریان نمایندگان تهران در مجلس و سرگزی نماینده زابل بودیم که در این سفر تعدادی از مسئولان دولتی از جمله جانباز مدیرعامل آب و فاضلاب کشور، معاون امور شرکت پشتیبانی دام و حق شناس معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر مسئولان ملی و استانی بودیم. 

وی افزود: بازدیدهای خوبی از محورهای مواصلاتی که سال‌ها معطل اصلاح و تکمیل آن بود صورت گرفت البته دلیل این تاخیر ناهماهنگی و کمبود اعتبارات بوده است در حالیکه تکمیل این پروژه ها می‌تواند مشکلات قسمت های زیادی از منطقه را حل کرده و آن را از بن‌بست خارج کند ضمن اینکه رونق اقتصادی به آنجا بدهد. 

نماینده نیشابور در مجلس تصریح کرد: در این سفر نظارت میدانی بازدیدی هم از بافت فرسوده نیشابور و منطقه گردشگری آنجا داشتیم و در نهایت هم در جلسه جمع بندی که همه مسئولان ملی استانی و شهرستانی حاضر بودند مباحث جمع بندی شده و تصمیمات و مصوبات خوبی گرفته شد. 

ارکانی گفت: یکی از معضلاتی که در حوزه انتخابیه نیشابور با بیش از ۵۳۰ روستا دارد مسائل مربوط به کشاورزان و دامداران است که در بحث نهاده‌های دامی با توجه به اینکه معاون شرکت پشتیبانی امور دام در این نشست حاضر بود با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد که سهمیه خوبی در کنجاله سویا، ذرت و جو برای دامداران روستایی تخصیص پیدا کند. 

وی گفت: در موضوع آب کشاورزی هم تصمیم خوبی از سوی مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گرفته شد و در بحث راه‌های روستایی هم با توجه به حضور معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور مصوب شد که ۴۰ کیلومتر راه روستایی در نیشابور فیروزه و برخان عملیاتی شود به طوری که زیرساخت‌های این جاده‌ها از سوی فرمانداری انجام شده و قیر و آسفالت آن از سوی وزارت راه صورت گیرد.

نماینده نیشابور در مجلس گفت: سازمان‌راهداری همچنین موظف شد که آسفالت پنج کیلومتر از مسیر قدمگاه به دره‌رود در شهرستان جدید التاسیس زبرخان را انجام دهد و مقرر شد که ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت هم از سوی سازمان راهداری انجام شود. 

وی تصریح کرد: در بافت تاریخی نیشابور مشکلی هم داریم به طوری که مربوط به این موضوع مربوط به بازار سرپوش است که مقرر شد ۵۰۰ میلیون تومان برای بهسازی این بازار از سوی وزارت میراث فرهنگی تامین اعتبار صورت گیرد.

ارکانی اظهار داشت: برای فرودگاه نیشابور هم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پیدا شده است اما تاکنون این سرمایه‌گذار به علت تأخیر در صدور مجوزها و بروکراسی پیچیده این کار خود را عملیاتی نکرده است اما در ارتباط تلفنی صورت گرفته از محل جلسه با سرمایه گذار مقرر شد که شرکت فرودگاهها و سازمان هواپیمایی کشوری مجوزهای لازم را در این زمینه صادر کند. 

وی افزود: پروژه بزرگی هم با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی از سوی بخش غیردولتی قرار است عملیاتی شود به طوری که مجتمع فولاد نیشابور در این شهرستان از سوی این سرمایه‌گذار فعال شده و قرار است او در همین راستا پروژه جمع آوری پساب و فاضلاب نیشابور را انجام دهد که بعد از تصفیه آب مورد نیاز خود را برای فولاد برداشته و آب استحصال شده را به دیگر بخش‌ها داده و در آنجا مورد استفاده قرار گیرد ولی او هم متاسفانه درگیر مجوز و استعلام از سوی وزارت نیرو بود که مقرر شد ظرف ۱۰ روز آینده تصمیم نهایی در این باره با نگاه به انعقاد قرارداد با این مجتمع فولاد انجام شود. 

نماینده نیشابور در مجلس خاطرنشان کرد: طرح هادی روستایی هم برای روستاییان مشکلاتی را ایجاد کرده است و عمده مشکلات با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که عملاً طرح تفصیلی در خیلی از روستا ها مشکلاتی را ایجاد کرده است و مردم خارج از طرح هادی یک متر مربع هم نمی‌توانند بسازند و همین عامل باعث شده که روستاییان محل سکونت خود را رها کرده و به حاشیه شهرها مهاجرت کنند اما در نشست مذکور با معاون بنیاد مسکن مهر کردیم که تمامی طرح‌هایی که نیاز به بازنگری دارند اقدامات لازم انجام شود و یک سوم اعتبار لازم از سوی بنیاد مسکن پرداخت شده و یک سوم هم از سوی استانداری خراسان رضوی ضمن اینکه یک سوم هم در مجلس از طریق سازمان برنامه بودجه پیگیری شود تا در نهایت تخصیص پیدا کند.

ارکانی گفت چند اراضی هم مشکلی را با بنیاد مستضعفان داشتند که مقرر شد این موضوع و مشکل حل شود. 

وی افزود: مشکلی هم درباره انبار جدید التاسیس گمرک نیشابور داشتیم که با پیگیری‌های آقای نیکزاد از طریق مذاکره با رئیس انبارهای گمرک کشور مقرر شد ظرف دو هفته این مشکل حل شود.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول