اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بارش برف و باران تا 24 آبان و افزایش سرما از فردا/ بارش سال زراعی جاری 62 درصد کم‌تر از پارسال

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا ۲۵ آبان در اغلب شهرها کاهش نسبی دما داریم که بیش‌ترین کاهش دما در شمال غرب، شمال شرق و شرق کشور و استان‌های واقع در سواحل خزر و دامنه جنوبی البرز به میزان ۴ تا ۸ درجه خواهد بود.

بارش برف و باران تا 24 آبان و افزایش سرما از فردا/ بارش سال زراعی جاری 62 درصد کم‌تر از پارسال

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش ها به تدریج مناطقی از مرکز شرق و شمال شرق کشور را در بر گرفته است همچنین شدت فعالیت این سامانه امروز در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری است.

وی ادامه داد: امروز و فردا در ارتفاعات البرز و زاگرس و شمال غرب کشور بارش برف داریم و در مناطق مستعد بارندگی همراه با رعد و برق است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنج شنبه ۲۲ آبان در شرق اردبیل، استان گیلان، مازندران، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، شمال کرمان همچنین اصفهان و یزد بارش ها شدت بیشتری دارد.

اصغری گفت: از اواخر وقت فردا تا جمعه در غرب خلیج فارس رگبار با رعد و برق و وزش بادهای شدید موقت داریم.

وی ادامه داد: روز جمعه هفته جاری از شدت بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور کاسته می‌شود اما همچنان در سایر نقاط کشور به جز جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌ها ادامه دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز شنبه ۲۴ آبان سامانه بارشی در شرق کشور فعال است و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

اصغری ادامه داد: روز یکشنبه در اغلب نقاط کشور از جوی آرام حاکم است فقط برای غرب سواحل خزر به استان اردبیل بارش پراکنده داریم.

وی بیان کرد: از فردا تا یکشنبه ۲۵ آبان در اغلب نقاط کشور کاهش نسبی دما را داریم که بیشترین کاهش دما در استان‌های واقع در سواحل خزر، شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور به میزان ۴ تا ۸ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: دریای خزر امروز و فردا و شمال خلیج فارس در سه روز آینده مواج است.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری در برخی ساعات ابری همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۴ و ۹ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح بارندگی در سال زراعی جاری بیان کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا ۲۰ آبان ۸.۷ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی حدود ۳۰ میلی متر بود که بارش سال جاری ۶۲ درصد کمتر از سال گذشته است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول